Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Niepożądane wielokrotne utworzenie elementu
Forum PHP.pl > Forum > Po stronie przeglądarki > JavaScript
bartkowiakmateusz
Witam, jestem początkujący w dziedzinie JavaScriptu i mam pewien problem, będę wdzięczny za pomoc.

Zadaniem skryptu, który napisałem, jest pobranie danych poprzez Ajax, a następnie utworzenie diva i umieszczenie w nich tych danych. Skrypt działa prawidłowo, jest on wykonywany po kliknięciu w odnośnik (zdarzenie onClick). Problem polega na tym, że przy kilkukrotnym szybkim kliknięciu w ten odnośnik tworzy się więcej niż 1 div. Próbowałem sprawdzać przed wykonaniem kodu czy obiekt, który tworzę już istnieje, jednakże nie odniosło to skutku.

[JAVASCRIPT] pobierz, plaintext
  1. if (!document.getElementById('div_id'))
  2. {
  3. data = do_ajax();
  4. div = document.createElement('div');
  5. div.id = 'div_id';
  6. div.InnerHTML = data;
  7. document.getRootElement().appendChild(div);
  8. }
[JAVASCRIPT] pobierz, plaintext

Będę wdzięczny za wskazanie możliwości rozwiązania problemu, pozdrawiam

Mateusz Bartkowiak
zegarek84
ech - nie ma całości kodu a w ajaxie mało robiłem ale z tego co widzę 2 razy wywołałeś funkcję która w środku czeka dopiero na odpowiedź asynchronicznego ajaxa wywołując funkcję do_ajax() w której jest jakiś return (dlatego jest w porządku jeśli wolniej klikniesz) - zamiast sprawdzać, czy został utworzony już obiekt to na początku funkcji przypisz wartość jakiejś zmiennej będącej w zasięgu tej funkcji jednak poza nią - zrób jakiś kontroler czy już funkcja została wywołana i jeśli została wywołana przerwij działanie funkcji - na 99% to rozwiąże problem...

lub nie wiem jak masz podpięte zdarzenie, czy przez samą metodę .onclick - jeśli tak to na poczatku wywołania pierwszy raz funkcji wyzeruj tą metodę, a jeśli przez .addEventListener to zastosuj .removeEventListener
bartkowiakmateusz