Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [php, xml] Jak dodać element do pliku xml
Forum PHP.pl > Forum > XML, AJAX > XML
ceieneka
Witam
Na wstępie chciałbym napisać że to mój pierwszy dzień z xml-em więc jestem zielony.

Mam prosty pliczek xml i chciałbym do niego dopisać element, siedzę w manualu php od godziny patrze na klasy xmlWriter, xmlReader, simpleXML ale nie mogę znaleźć przykładu dopisywania elementów do pliku xml wszędzie tylko pobieranie danych. Jaką funkcją można najprościej dopisać element do xml-a?
230005
No jak w XMLWriter nie ma opisu jak dodawać elementy?? biggrin.gif Zainteresuj się tym: http://pl.php.net/manual/en/function.xmlwr...ite-element.php albo skorzystaj z DOMDocument, DOMXpath, jeśli chcesz w łatwy sposób wyszukiwać elementy za którymi, bądź przed którymi będzie dodawany nowy element.
ceieneka
No ok ale gdzie w tym przykładzie w komentarzu jest otwierany istniejący już plik xml tam jest użyte xmlwriter_open_memory(), a według manuala ta funkcja nie przyjmuje żadnych argumentów więc skąd ma wiedzieć do jakiego xml-a dopisywać no i która linia zapisuje zmodyfikowany plik ?
230005
Pewnie outputMemory(), w końcu przy niej stoi jak byk: returns current buffer. Czyli robisz miks file_put_contents i tej właśnie metody. Wczytujesz cały plik natomiast XMLReaderem, np. do tablicy. Jak znasz php i potrafisz myśleć, to nic więcej ci nie jest potrzebne smile.gif. Jednak jak dla mnie to za dużo kombinacji. DOMDocument razem z DOMXpath tworzą przepotężny i wszechwygodny tandem, a nazwy funkcji i ich opisy są tak jasne jak to tylko możliwe.
ceieneka
OK
Sam sobie nie poradzę na początku, masz może link do jakiegoś łatwego tutoriala. PHP znam "dobrze" ale obsługi xml-a dopiero chcę się nauczyć.
Podam może co chcę zrobić. Mam takiego xml-a zapisanego jako galeries.xml
  1. <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
  2.  
  3. <package>
  4. <galeria>
  5. <galName>czarno-białe</galName>
  6. <galImage>images/1.jpg</galImage>
  7. </galeria>