Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [CSS]Pomoc z rozmiarem tla w css
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
Blon_
Witam

jestem początkujący jeśli chodzi o cssa dlatego z góry proszę o wyrozumialość. Mam problem. Chciał bym zrobić tak aby tło strony automatycznie dopasowywalo się do rozmiaru przeglądarki. Wydaje się to być banalne ale kombinują we wszystkie strony no i nie wiem co robię źle. Wpisywałem w wysokość i szerokość auto i też nie działa.. jestem pewny że to coś prostego. Załóżmy że mam tylko jednego diva i mam same tło i nic więcej. Z góry dzięki za podpowiedź

Kod
#header {
height: 1000px;
width: 2000px;
background: url(tlo.jpg) no-repeat;
}

wookieb
Dopasowało to dużo powiedziane.
Jeżeli chodzi o przeskalowanie to od razu odradzam taki pomysł.
Jeżeli chodzi o dobranie rozmiaru div zawierającego ten obrazek to musisz pokazać więcej kodu. Najlepiej wystaw to na live, wtedy nikt nie będzie miał problemu z modyfikacją.
Blon_
hmm chciałbym zrobić mniej więcej coś takiego TUTAJ żeby te kartki były wyśrodkowane i żeby nie zmieniały swojego rozmiaru miały stały rozmiar ale żeby tło dopasowywało się automatycznie do przeglądarki. Jeśli chodzi o więcej kodu to go nie mam bo chyba tło głównego diva to początek..

i nikt nie podpowie jak to zrobić..
kamil_lk
index.html
  1. <div id="kartka">asdasd asd asd asd asd</div>
  2. </body>

style.css
  1. BODY {
  2. background: url(adres_pliku.jpg);
  3. background-repeat: repeat;
  4. }
  5.  
  6. #kartka {
  7. background: url(adres_do_kartki.jpg);
  8. width: szerokosc_kartki;
  9. height: wysokosc_kartki;
  10. margin: 0 auto;
  11. }

tak na szybko winksmiley.jpg
krzysztof_kf
więcej konkretów tło ustawiasz za pomocą
Kod
body {
background: url(twojetlo.png) repeat;

Jeśli chcesz wycentrować jakiś dość duży obrazek o stałej szerokości i wysokości to wstaw po prostu jakiś selektor z danym obrazkiem np

Kod
#selektor {
width: //twoja szerokość obrazka
height: //twoja wysokość obrazka