Chciał bym zapytać, czy ktoś wie jakiego algorytmu powinno się używać żeby jak najdokładniej porównać kolory?
Chodzi mi o sytuację, w której mam jeden kolor (nazwijmy go podstawowy) i muszę wybrać spośród kilku innych kolorów najbardziej podobny do tego podstawowego.
W internecie znalazłem coś o geometrii Euklidesowej.
Czyli potraktować kolor ( r,g,b ) jako punkt znajdujący się w sześcianie i obliczać po prostu odległość punktów w przestrzeni 3D za pomocą wzoru:
sqrt( pow(r1-r2,2) + pow(g1-g2,2) + pow(b1-b2,2))
dla zmniejszenia ilości obliczeń można pominąć pierwiastek bo nie wpływa on na wartość porównania.
Jednak rozwiązanie takie nie do końca się sprawdza.
Poniższy przykład zaczerpnąłem z forum EP z tematu, który niestety umarł w 2006 roku:

według wzoru podanego wyżej bardziej podobny do podstawowego jest kolor 1, jednak "na oko" widać, że kolor 2 bardziej pasuje.
Nie bardzo wiem co z tym zrobić...