Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [PHP]Typy - czy zapisywać w nawiasach
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
rychu777
Witam.

Problem pewnie błachy - ale nie dla mnie. Jestem kompletnie zielony.
A więc - jak zapisywać typy (Integer, Null itp.) w zaptaniach "if".
Czy w nawiasie (albo apostrofie) czy bez ?
Przykład:
  1. if ( $x == null )
  2. lub
  3. if ( $x == 'null' )

Obydwie wersje raz mi działają a raz nie i nie wiem,
która jest jedyna i poprawna.

Dzięki za info.
nospor
jesli chodzi ci o tekst 'null' to masz uzywac apostrofu. Jesli chodzi ci o null to masz nie uzywac apostrofu.

POzatym jesli chcesz dokladnie przyrównac do null to masz uzyc === zamiast == - doczytaj w manuala jaka jest roznica.
http://pl.php.net/manual/pl/language.opera....comparison.php
Wiktor P.
Zdaje mi się, że
  1. if ( [b]gettype[/b]($x) === 'null' )

zawsze musi być w nawiasach, jeśli korzystamy z gettype().
nospor
Wiktor skoro juz poruszyles tę funkcję to zajrzyj do manuala co ona zwraca winksmiley.jpg
http://pl.php.net/gettype
nie 'null'
a: 'NULL'
Wiktor P.
Cytat(nospor @ 10.06.2010, 08:04:11 ) *
Wiktor skoro juz poruszyles tę funkcję to zajrzyj do manuala co ona zwraca winksmiley.jpg
http://pl.php.net/gettype
nie 'null'
a: 'NULL'

Masz rację - podałem zły przykład.
Ale sam kiedyś stosowałem gettype() na lewo i prawo
i wiem, że bardzo początkujący może się nieźle nawnerwiać, jak nie poda
tam wartości w nawiasach, a w każdym podręczniku typu 'podstawy php'
jest podawane, że typy proste(skalarne) to NULL, INTEGER,
a nie 'NULL', czy 'INTEGER'.

nospor
Typy tak, to integer, NULL itp.
Ale gettype() jak wół w manualu jest napisane ze zwraca tekst, w przykładach jak wół jest podane że mają być apostrofy.
No sorki, ale jak ktoś prostej informacji w manualu nie może doczytać to niech się nie bierzez za programowanie smile.gif
Wiktor P.
Cytat(nospor @ 10.06.2010, 09:38:39 ) *