Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Lepsze xml czy BD, Ajax zajmuje pamięć ?
Forum PHP.pl > Forum > XML, AJAX
Logoandre
Planuje stworzyć grę mmo przeglądarkową (od początku do końca). Spodziewam się wielu użytkowników tak więc potrzebuje skryptów które najmniej zajmują serwer.
Więc pytanie, czy pobieranie danych z xml'a zajmuje bardziej serwer od pobierania z MySql? Inaczej, czy warto wszystkie dane pchać na MySql?

A jeszcze co do ajaxa, o ile dobrze zrozumiałem działa tak, przy czym jest to dla stron dynamicznych gdzie dane są z serwera:
- Plik wejściowy.html
- skrypt obsługujący,js
- obiekt ajax.js
- plik wyjściowy.php

Ale kiedy mam domenę "nie dynamiczną" (bez php) i potrzebuje jedynie ukrucić czas przechodzenia przez strony (zmiana tła, kolorków i innerhtml) to czy można
(czy się opłaca) pominąć obiekt ajax i po prostu zrobić to przez zwykły skrypt javy?



Z góry dzięki za odpowiedzi.
erix
Cytat
Więc pytanie, czy pobieranie danych z xml'a zajmuje bardziej serwer od pobierania z MySql? Inaczej, czy warto wszystkie dane pchać na MySql?

Z XML-em będzie problem przy zapisie - będzie potrzeba blokowania pliku, w SQL jest to inaczej rozwiązane.

Cytat
Ale kiedy mam domenę "nie dynamiczną" (bez php) i potrzebuje jedynie ukrucić czas przechodzenia przez strony (zmiana tła, kolorków i innerhtml) to czy można
(czy się opłaca) pominąć obiekt ajax i po prostu zrobić to przez zwykły skrypt javy?

Nie zrozumiałem?
zelu
Jeżeli zależy Ci na naprawdę dużej wydajności to może zainteresuj się nierelacyjnymi bazami danych. Aczkolwiek wydaje mi się, że przy przemyślanej architekturze i bazie MySQL spokojnie powinien dać radę.


Pozdro
erix
Na nierelacyjne nie ma co sobie na razie strzępić mózgownicy - wykorzysta to tylko na dedykach.
zelu
No ale skoro chce mieć obleganą grę, to chyba na wirtualnym hostingu jej nie uciągnie winksmiley.jpg
erix
Najpierw ją napisz, dopiero potem się dowiesz, czy będzie niewypałem, czy będzie naprawdę oblegana. Bo jeśli będzie oblegana, to przeniesienie na mocniejszą maszynę nie będzie problemem.
Logoandre
Już chyba wiem, myślę że pozostanę w Mysql (xml'a jest bardziej skomplikowany w obsłudze), a ajax'a wmontuje jak już wszystko będzie działać.

A mam jeszcze jedno pytanie, jest jakaś inna metoda na automatyczne uruchamianie skryptów z serwera niż Cron? (którego większość serwerów nie posiada)
jak mówiłem robię grę, tak więc będę potrzebował aby niektóre skrypty (bitwy) uruchamiały się automatycznie o danej godzinie. Głównie chodzi mi takie coś jak
np. w Ogamie, czy da się to zrobić inaczej niż Cronem? Albo jakie są najlepsze serwery na których jest?

PS. Myślę że jednak będzie popyt. Nie bazuje na silniku (np. Valheru) tylko na własnych pomysłach. Jak zrobię to pokaże.
zelu
Gdzieś na forum już był temat o tym jak przeprowadzać wojny. Poszukaj. A cron się do tego nie nadaje, bo możesz odpalić go max co minutę. Częściej się nie da.

A co do serwerów, to nie wiem z jakich korzystasz, ale na wszystkich, z ktorych korzystalem cron byl. No bo chyba nie chcesz stawiać tej gry na jakimś darmowym yoyo czy cos w ten desen?

erix
Cytat
(którego większość serwerów nie posiada)

To chyba mamy jakieś inne pojęcie większości. tongue.gif

Cytat
np. w Ogamie, czy da się to zrobić inaczej niż Cronem? Albo jakie są najlepsze serwery na których jest?

Cronem. Jeśli nie potrzebujesz większej rozdzielczości niż co do minuty, to nie ma sensu kombinować.

Cytat
PS. Myślę że jednak będzie popyt. Nie bazuje na silniku (np. Valheru) tylko na własnych pomysłach. Jak zrobię to pokaże.

A wiesz, jak powstają startupy? Tysiące osób, które mają wizję, że będzie to coś wielkiego, a dość często jest to tylko poświęcony czas i nieraz pieniądze. Najpierw napisz, uruchom, wypuść, nie przeskakuj niektórych etapów, bo możesz się gorzko rozczarować. A jeśli aplikacja odniesie sukces - przeniesienie na inną platformę, coś mocniejszego, zajmie góra pół godzinki.
Logoandre
Dzięki za odpisanie, bardzo pomogło, znalazłem serwer z cronem. Wcześniej może po prostu ja źle trafiłem, bo na 4 poprzednich nie było. A bitwy będą wyznaczane na konkretną minute więc nie powinno być problemów. Grę już prawie skończyłem, zostało tylko kilka drobiazgów, więc może we wrześniu będzie wersja 1.00 stabilna. Zapraszam.
phpion
Cytat(Logoandre @ 5.08.2010, 22:20:17 ) *
Planuje stworzyć grę mmo przeglądarkową (od początku do końca).

Cytat(Logoandre @ 8.08.2010, 00:25:02 ) *
Grę już prawie skończyłem, zostało tylko kilka drobiazgów, więc może we wrześniu będzie wersja 1.00 stabilna.

Wow, cóż za tempo! 3 dni i gra prawie gotowa, szacun!
Logoandre
smile.gif wiesz^ chciał bym ale nie ma nic łatwo. Z pomysłami, fabułą, mechaniką itp. męczę się od ponad 1,5 roku a tworzenie strony razem z php, zacząłem w kwietniu, no i jeszcze przedtem był dłuuuugi czas nauki. Teraz zostało mi tylko poskładanie całości do kupy.

A ajaksa poznałem dokładniej dopiero niedawno (i xml'a) więc stąd pytania.
krzysiek_sw
Jeżeli gierka wypali to daj namiary, do tej pory tylko czytałem posty, ale nie mogę się doczekać jak napiszesz co z tego wyszło... Sam o tym myślałem i mam trochę pomysłów, które czekają na mój wolny czas rolleyes.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.