Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [inne][PHP] Jak ugryźć zaprojektowanie aplikacji
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
cve
Witajcie, być może wybrałem zły dział do umieszczenia tego tematu za co z góry przepraszam.

Otóż jestem początkującym amatorem w tworzeniu aplikacji internetowych w PHP i nadszedł czas, kiedy wybrałem framework dla siebie (KohanaPHP) i dostałem do stworzenia portal/aplikację (być może zbyt wielkie słowo), którego głównym zadaniem jest pełnienie funkcji "wirtualnego biura matrymonialnego", otóż istnieje od 2 lat dobrze rozwijająca się działalność tego typu i chcą rozszerzyć swoje usługi o w/w wirtualność tzn. portal będzie czymś w rodzaju http://www.edarling.pl/. Jak widać jest tam możliwość rejestracji użytkowników i pewnie od strony back-endu administratorzy serwisu mają swój panel, w którym mogą zarządzać wszystkim, mianowicie userami, ich cechami, ofertami i maja możliość "kojarzenia par" na podstawie wielu danych... ale się rozpisałem...

Moje pytanie brzmi jak to wszystko sobie ładnie rozplanować i jak zebrać wymagania klienta? Chciałbym to przełożyć później na projekt aplikacji w moim ulubionym frameworku (KohanaPHP)... Jak wygląda właśnie ta droga, która zaczyna się na pierwszym spotkaniu z klientem do momentu rozpoczęcia pisania kodu?questionmark.gif Na pewno istnieją jakieś fajne metody, które potrafią wychwycić błędy jakie mogłyby się pojawić już podczas pisania kodu, a później nie potrzebne modyfikacje i stracony czas, nie wspominając już o frustracji jaka towarzyszy podczas gdy traci się czas na obejście powstałego błędu w wyniku nieudanych prób...

Czytałem o diagramach UML, ale czy one bardziej nie są zorientowane właśnie na określenie klas i relacji między obiektami w aplikacji?questionmark.gif

Będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc i rady w tej sprawie.
Dziękuję.
tehaha