Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [PHP][HTML]deklaracja zmiennej
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
tymbarkowy
Jestem początkującym. Nie znam terminologii.

Do tej pory zrobiłem sobie formularz wysyłkowy (być może ktoś go zna, pochodzi z książki PHP i MySql - Vademecum profesjonalisty wydanie IV).

Formularz składał się z 2 plików jeden html drugi php. Pliki były połączone za pomocą
  1. <form action="1.php" method=post>

a w pliku 1.php na początku każda zmienna była zdeklarowana za pomocą

1. $iloscopon = $_POST['iloscopon'] ;
  2. $iloscoleju = $_POST['iloscoleju'] ;
  3. $iloscswiec = $_POST['iloscswiec'];
  4. $jak = $_POST['jak'];
  5. $data=date(" H:i, jS F Y");
  6. $adres = $_POST['adres'];
  7. $nrdomu = $_POST['nrdomu'];

Przez co mogłem dalej operować na tych zmiennych.

Następnym zadaniem jakie sobie wyznaczyłem (na powtórkę tego co już umiem) było sporządzenie podobnego formularza, ale aby cena towarów wyświetlała się na tej samej stronie. Bez przeładowywania. Formularz miałby liczyć cenę towarów na bierząco, zaraz po ich wybraniu z listy, czy wpisaniu ilości. A więc logicznie: kod php powinien się znajdować w kodzie html. Umieściłem prosta funkcję switch dla próby w kodzie html:
  1. <?php
  2.  
  3. $graf=$_POST['graf'];
  4.  
  5. switch ($graf)
  6. {
  7. case 'a' ;echo'A';break;
  8. case 'b' ;echo'B';break;
  9. case 'c' ;echo'C';break;
  10. }
  11.  
  12.  
  13. ?>

Jednak deklarowanie zmiennych metodą $_POST wywołuje błąd
  1. Notice: Undefined index: graf in C:\xampp\htdocs\test pc\home.php on line 59

Doszedłem do wniosku, że zmienna $graf musi być zdeklarowana w inny sposób, logicznym jest to, że inaczej deklaruje się zmienne z odrębnego dokumentu html i wewnątrz niego.

Nie znam tego sposobu. Chcę go poznać.
phpion
Problemem jest to, że przy wejściu na stronę bez przesłanego formularza nie masz elementu w tablicy $_POST. Zrób tak:
  1. if (isset($_POST['graf'])) {
  2. $graf = $_POST['graf'];
  3. }
  4. else {