Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: sesje- krotkie wytlumaczenie
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
miszqa
Chcialbym sie dowiedziec jak wykorzystac sesje.
Otoz chce zrobic panel logowania. Sesje chcialbym aby byly utrzymywane na serwerze a nie przesylane jako ciasteczka. Nastepnie chcialbym sie dowiedziec jak przesylac jakies 2 zmienne. No i oczywiscie wylogowanie.
Czy ktos moglby zmajstrowac jakis kodzik abym mogl to w miare szybko podlapac. Wiem ze bedziecie mnie kierowac do manuali ale po przeczytaniu tego nadal jestem zielony.
Nawet nie wiem jak powinna wygladac baza. I gdzie przechowywac zmienne przesylane przez formularz. Mysle ze to nie jest zbyt wielka trudnosc dla masterow ale jak dla mnie tak. Krotki przykladzik pomoze napewno mi zrozumiec uzycia tego.
Kiedys napisalem prosbe o wytlumaczenie klas i dostalem przykladzik. Dzieki ktoremu juz stosuje klasy i wiem ze nie jest to az takie skomplikowane jak mi sie wczesniej wydawalo. Mysle ze jesli ktos umiesci na ten temat przykladzik to bede mogl to tak samo zrozumiec jak klasy.

dziekuje z gory
kubatron
  1. <?php
  2. error_reporting( E_ALL & E_NOTICE );
  3. include_once('config.php');
  4. mysql_connect($host, $user, $pass) or die (CONNECT_ERROR);
  5. $sql = &#092;"SELECT * FROM users WHERE login='\" . $_POST['login'] . \"' AND haslo='\" . md5($_POST['haslo']) . \"' LIMIT 1\";
  6. $query = mysql_query($sql);
  7. $row = mysql_num_rows($query);
  8.  if($row == 1)
  9.    {
  10.    $_SESSION['id'] = $_POST['haslo'];
  11.    echo &#092;"Poprawnie zalogowany.\";
  12.    }
  13.  if(isset($_SESSION['id']))
  14.    {
  15.    echo &#092;"Zalogowany\";
  16.    }
  17.    else
  18.    {
  19. ?>
  20. <form action=\"index.php\" method=\"post\">
  21. <input type=\"text\" name=\"login\">
  22. <input type=\"text\" name=\"haslo\">
  23. <input type=\"submit\" value=\"Zaloguj się\">
  24. </form>
  25. <?php
  26.    }
  27. ?>