Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [PHP]Dodawanie nowego tekstu
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
dadas96
Witam.
Wie ktoś może co muszę zrobić aby tekst który dodaję w formularzu, pokazywał się na drugiej stronie? To znaczy chodzi mi, że dodając tekst, wysyłając go, on pojawia się na stronie, a gdy już dodaję drugi tekst, na stronie na której powinien się pokazywać ten tekst, ten pierwszy znika, i pojawia się ten nowy. A ja nie chcę aby on został zastępowany, chcę aby dodawał się nowy, lecz nie wiem jak to zrobić.

PS. Jestem początkujący.

Czekam na odpowiedź.
Monter08
Wrzucasz teksty do bazy danych, następnie piszesz skrypt który odpytuje bazę danych czy pojawił się nowy rekord, użyj time() aby wiedzieć, że ten tekst jest nowszy, lub po prostu numeracje, następnie jeżeli się pojawił dodajesz to funkcją do jakiegoś diva. Możesz do tego użyć jquery, pobierać sobie ajaxem, a dodawać funkcją append.
PS: na podobnej zasadzie działają "shoutboxy".
dadas96
Mógłbyś to dokładniej wytłumaczyć? Jak wrzucić teksty do bazy danych? To znaczy w jaki sposób. Nie wiem jak to zrobić.
Sorry za problemy.
Monter08
czekaj, Ty chcesz, żeby pojawił się nowy tekst w czasie rzeczywistym (tzn. bez odświeżania strony)?
dadas96
Nie. Chcę aby nowy tekst pojawił się po odświerzeniu strony.
Monter08
A to wybacz, myślałem o czym innym. Stwórz przykładową tabele "Tekst|Date(typ date)" i prostym zapytaniem
  1. SELECT * FROM `tabela` ORDER BY DESC LIMIT 1
wyciągasz sobie jeden rekord z ostatnią datą.
dadas96
No przepraszam, tego także za bardzo nie rozumiem.
Jak stworzyć tą tabelę "Tekst|Date(typ date)"?
I...
Jak wyciągnąć tego recorda i gdzie go wstawić?
CTRL