No to mówię. Wszystko w bibliotece Allegro lub SDL w C++.
"Allegro jest to biblioteka wykorzystywana do tworzenia gier 2D. Zaletą tej biblioteki jest dostęp do pełnego źródła biblioteki, przenośność na wiele systemów operacyjnych oraz cena - jest darmowa."
http://nythia.blogspot.com/ - taki przykład.
Zobacz sobie jego filmik. On wszystko robi w C++ w bibliotekach specjalnych. Używa na pewno SDL oraz do używania gniazd internetowych (serwer).
MySQL dodajesz to tego i tworzysz.
Kto mówił coś o prywatnym serwerze? Stawiasz serwer na np. VPS i jedziesz. Po to mówię, że dwa programy: Serwer i Gra. Nie wiem w jaki sposób zrobić aby jak się zmieniało IP zawsze gra łączyła się z aktualnym serwerem (zmiana serwera czy coś).
Dałem Ci wskazówki jakieś, ale dalej sam musisz sobie szukać. C++ tylko polizałem więc nie mogę więcej pomóc. Internet to skarbnica wiedzy, wystarczy umieć szukać.
Najlepiej poszukaj w internecie na temat takich rzeczy.