Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [php] długość życia zmeinnej sesji
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
pepro
To mój pierwszy post na tym forum, więc witam wszystkich serdecznie. Nie jestem programistą a jedynie poszukiwaczem rozwiązania problemów więc proszę o wyrozumiałość oraz nie odsyłania do manuali, od tego zawsze zaczynam i staram się rozwiązać.
Mój problem polega na tym, że w żaden sposób nie potrafię ustawić długości życia zmiennej sesji.
Otóż ktoś, kiedyś napisał nam do warsztatu prostą 'aplikację' w php do zarządzania naszymi klientami (historia napraw, gwarancje i inne nieskomplikowane historie). Są tam do wypełniania różne pola. Po zalogowaniu się trzeba coś klikać bo jeśli tego nie zrobisz przerzuca do strony logowania. Jak się doczytałem czas życia zmiennej jest ustawiony globalnie w php.ini i jest to 1440s, czyli klasyczne 24min. Problem u nas polega na tym, że musimy zawsze pamiętać by sobie coś kliknąć aby sesja żyła. Pozostawienie komputera z częściowym wpisem i odejście powoduje, że wszystko co wpisane w pola do tego czasu idzie w kosmos przy naciśnięciu zapisz, bo wskakuje strona logowania.
Pytanie: Jak czas bezczynności czy jak to nazwać, aby sesja trwała powiedzmy 2h lub dłużej.
Na tym forum znalazłem rozwiązanie problemu przy użyciu
  1. ini_set('session.gc_maxlifetime', 7200);

Niestety jednak to nie działa. Poniżej wkleję zawartość plików (jak mi się wydaje) odpowiedzialnych za to i serdecznie Was proszę podpowiedź co jest nie tak:

index.php
  1. <? include ('conf/auth.php')?>
  2. <html>
  3.  
  4. <head>
  5. [...]

conf/auth.php
  1. <? include ('conf/functions.php');
  2. init_session();
  3. if(!isset($_SESSION['validadmin']))
  4. {
  5. header("Refresh: 0; url=login.php");
  6. exit();
  7. }
  8. ?>

conf/functions.php
  1. <?php
  2. include('config.php');
  3.  
  4. function init_session()
  5. {
  6. session_set_cookie_params(50400,"/",$_SERVER['SERVER_NAME']);
  7. ini_set('session.gc_maxlifetime', 7200);