Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [PHP]$_GET różne zastosowanie?
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
SkeraPL
Witam to jest mój pierwszy post biggrin.gif Dział chyba dobry, ale tradycyjnie, jak zły to proszę o przeniesienie biggrin.gif

Mam problem. Robię taki w miarę amatorski bo sam jestem amatorem; sklep do mojej serwerowni biggrin.gif Opieram go o html/css/php. Pisze do niego własne skrypty (czasami wykorzystuję to co w necie, ale rzadko bo sam wymyślam) i teraz piszę system NEWS i tu mam problem ale nie z samym systemem news. Problem jest ponieważ chcę napisać archiwum.php, w którym będzie lista wszystkich newsów i do niego dałem taką zmienną dotyczącą kategorii newsa $_GET 'kat' o wartościach 'promocja', 'nowosc', zmiana'; oraz chcę podzielić to archiwum na strony po 10 wpisów więc dałem również $_GET: 's' (strona) o wartości równej stronie. no i mam taki problem, bo podzielenie na kategorie to MOŻLIWOŚĆ nie wymagana więc chcę aby jeżeli dzielenie nie będzie wybierane to strony można było zmieniać normalnie np. archiwum.pgp?s=1, a kiedy będzie z kategorią to żeby rozróżniało i pisało np. archiwum.php?kat=nowosc&s=2. Mam nadzieję, że to moje rozpisanie pozwoli Wam jakoś zrozumieć mój problem i mi pomoże.

Pozdrawiam.
b4rt3kk
Sprawa jest prosta, wystarczy sprawdzić czy zmienna $_GET['kat'] istnieje (opcjonalnie czy przechowuje poprawną wartość) i w zależności od tego generować link.

1. if (isset($_GET['kat'])) $link = 'archiwum.php?kat=' . $_GET['kat'] . '&strona=' . $strona; else $link = 'archiwum.php?strona=' . $strona;

EDIT: o jeden nawias za mało.
SkeraPL
Dobra, przyznam się bez bicia smile.gif Że na takie rozwiązanie z użyciem if nie wpadłem, może dlatego, że ślęczę nad tą stroną (całościowo nie tylko nad news) dosyć długo biggrin.gif Ale wielkie dzięki za to smile.gif