Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [PHP] Formularz z sprawdzaniem ip
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
r14w03
Witam jestem początkujący i chciał bym zrobić taki skrypt php (może być połączony z mysql):

Użytkownik wchodzi na stronę wypełnia formularz i wysyła razem z swoim ip, który zapisuje się najlepiej do oddzielnego pliku. A gdy wchodzi drugi raz na tą stronę to już nie widzi tego formularza albo chociasz nie może wysłać.

Mam nadzieje że zrozumiecie o co chodzi i pomożecie bo nie wiem jak się do tego zabrać.
b4rt3kk
Tak, pytanie jest zrozumiałe. Natomiast jeśli ktoś ma zmienne IP rozwiązanie to nie zadziała. Można użyć cookies, ale to też nie daje żadnej pewności, bo cookies można usunąć, ale zawsze to jakaś dodatkowa weryfikacja. Nieco lepiej w tej kwestii by było jakbyś wprowadził np. rejestrację użytkowników.

Przyjrzyj się tablicy $_SERVER: http://php.net/manual/en/reserved.variables.server.php

Tam masz jak pobrać czyjeś IP.
r14w03
Masz rację rejestracja będzie najlepszym wyborem, a w jaki sposób powinienem weryfikować to że ktoś wysłał już formularz
b4rt3kk
Zapisuj id usera, który już wysłał formularz w bazie danych. Później wystarczy tylko sprawdzić w tabeli czy id usera już istnieje, jeśli tak to formularz nie będzie dla niego widoczny.

1. if ($user_jest_w_bazie_glosowan) echo 'juz glosowales'; else echo 'wyswietl formularz';

To oczywiście tylko taki pseudo kod. Rozwiązanie powinno się opierać o bazę danych.
r14w03
A możesz napisać mi taki skrypt w wolnej chwili albo chociaż napisać coś więcej jak to zrobić, bo jestem mocno początkujący.
b4rt3kk
Cytat(r14w03 @ 19.10.2012, 17:25:11 ) *
A możesz napisać mi taki skrypt w wolnej chwili albo chociaż napisać coś więcej jak to zrobić, bo jestem mocno początkujący.

Masz na myśli skrypt rejestracji, dodawania głosowań do bazy, sprawdzania, itp.? To nie jest kwestia 5 minut niestety.
r14w03