Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [PHP]Program w php funkcja modulo
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
puma2192
Witam potrzebuje pomocy w napisaniu programu w php stanąłem w miejscu i nie wiem co dalej zrobic. Jestem kompletnym laikiem więc prosze o wyrozumiałość. Musze napisac program w którym zadeklaruje tablice skalarną a następnie sprawdze każdy element z owej tablicy pod względem: czy jest podzielnyprzez 2 większy od dziesięciu a mniejszy od 20 i napisałem proogram do momentu
  1.  
  2. <html>
  3. <body>
  4. <?php
  5. $a[0]=4;
  6. $a[1]=12;
  7. $a[2]=15;
  8. $a[3]=16;
  9. $a[4]=21;
  10. $a[5]=14;
  11. $a[6]=18;
  12. $b= count($a);
  13. $i=0;
  14.  
  15.  
  16. while($i<$b)
  17.  
  18. {
  19. $c=$a[$i]%2;
  20.  
  21. if($c=0)
  22. {
  23. echo "liczba jest podzielna przez 2 ";
  24. }
  25. $i++;
  26. }
  27.  
  28. ?>
  29. </body>
  30. </html>

Program oczywiście nie działa po pierwsze że nie jest do końca napisany po drugie nie wyświetla żądanej akcji czy ktoś mół by mi pomóc i powiedzieć co zrobiłem źle że nie wyświetla mi akcji zawartej warunku questionmark.gif
nospor
= przypisanie
== porównanie
b4rt3kk
  1. $skalar = array(4, 12, 15, 16, 21, 14, 18);
  2.  
  3. foreach ($skalar as $value) {
  4. if ($value % 2 == 0) echo $value.' jest podzielne przez 2';
  5. if ($value > 10 AND $value < 20) echo $value.' jest wieksze od 10 i mniejsze od 20';
  6. }

a w Twoim kodzie błędna jest ta linijka:

1. if($c=0)

pojedyncze równa się to znak przypisania a nie porównania.
puma2192
Skąd wzieło ci się $value i co to jest poprawiłe ową linijkę ale nadal nic mi się nie wyświetla możesz mi to wytłumaczyć jak wspomniałem jestem totalnym laikiem
nospor
To że jesteś laikiem, nieznaczy że masz na forum pytać co to jest FOREACH.... Od tego jest manual
http://pl1.php.net/manual/pl/control-structures.foreach.php

edit:
Nie zmieniaj treści posta, gdy ktoś na niego już odpowiadał, bo robisz idiote z odpowiadającego...