Piszę do was, raczej osób z dużą ilością czasu, chęciom pomocy i w rozwijaniu wiedzy, mojej jak i waszej.
Postawiłem sobie do zrealizowania grubą misję. Trochę wybrałem się z motyką na księżyc. Będę szczery, przyczyną jest średnio przeciętna znajomość php, aczkolwiek mój mózg chłonie wszystko tylko i wyłącznie w praktyce, teoria słabo się wpaja. Tak, jestem samoukiem z pasji/nudy.
Najpierw napiszę co już naklepałem. Zatem mam sobie taką stronkę, rejestracja, logowanie i inne wodotryski. Wszystko to jest po to, aby użytkownicy podali na swoim koncie ważne dane, niezbędne do późniejszych chytrych celów, mianowicie generowania plików xml. Przy pomocy formularzy (głównie select) generuję pliki xml, parsuję i wyświetlam potrzebne dane (zazwyczaj w pętli, ze względu na dane od każdego użytkownika).
No i to by było chyba wszystko. Spisuje się to elegancko, chyba że padnie serwer matka plików xml i wyświetla ładnie dopisane błędy.
Jaki jest cel pozbycia się tego co zrobiłem? A taki, że to wszystko jest na sztywno i nie mam możliwości ingerencji w wyświetlane dane (usuwanie wpisów, edycja). Nie mogę też zrobić czegoś w rodzaju archiwum, zliczania punktów, czy innych urozmaiceń jak porównanie kilku elementów z kilku plików.
Co chcę osiągnąć? Tego co nie mogę w akapicie wyżej, kilka innych rzeczy, a najbardziej wrzucenie tego do mysql'a.
Wrzucenie jednego pliku to nie problem, parsowanie, pętla i przez crona co minutę pobieranie i aktualizowanie danych do mysql'a.
Na upartego da się to zrobić z większą ilością plików, ale domyślam się, że ich struktura musi być taka sama, a nie jest.
Może przedstawię kilka zmyślonych przykładów tych plików:
Te należą do plików z jedną zmienną podaną przez użytkownika w adresie.