Cytat(PrzemekZ @ 30.05.2013, 15:02:59 )

Dodatkowo jakie do tego środowisko webowe wybrać? PHP mogłoby być trochę męczące, może jakiś serwlet?
poniższy tekst dotyczy się tematu o ile 1 osoba pisze cały projekt...
rozwinę temat inaczej i chyba nie potrzebnie choć powinieneś z tego skorzystać... jesteś programistą z pasji (no i jak szeroką masz wiedzę ogólną skoro pytasz się o porady - w sumie kto pyta nie błądzi, może ktoś coś sensownego podpowie nawet jak się wie co i jak i jak prawie jest się zdecydowanym)

bo jeśli tak to nie ma problemu kombinować z różnymi językami programowania...
jeśli po prostu język jest dla Ciebie narzędziem (musiałbyś mieć szeroką wiedzę i wcześniej pisać coś w różnych językach) pomijając biblioteki to też nie robi różnicy co będzie po stronie klienta a co serwera... jednak jeśli język jest bardziej sposobem myślenia to dobrze by było ograniczyć się do jednego...
do 1 to do wyboru dla web masz java (po stronie klienta mogą być aplety), oraz JavaScript (współczesne przeglądarki dosyć szybko wykonują kod) gdzie po stronie serwera co prawda w JS masz tylko 1 wątek ale dzięki
silnikowi V8 np. node.js skrypt jest skompilowany, w sumie chodzi o obsługę połączenia optymalnie, a zawsze możesz uruchomić następny proces... z node.js prawie się nie bawiłem ale patrząc pod kontem jednego języka można by wspomnieć o bibliotece do komunikacji client side i serwer side
Socket.IOjeśli stosujesz co najmniej 2 języki to masz szeroki wachlarz ale i musisz posiadać większą wiedzę...
co do PHP i obsługi socketów optymalnie a co za tym idzie pisaniem serwera to musiałbyś na prawdę być pasjonatem (fakt są inne opcje ale przy grze czasu rzeczywistego jeśli projekt się powiedzie szybko zostanie zajechany serwer lub będą niezłe koszty)... można i w PHP socket w 1 wątku też optymalnie obsłużyć ale jak pisałem raczej to dla pasjonatów...
Guru - Multiplexing - przedsmak do optymalizacji ;] ,ale i tak to raczej sztuka dla sztuki i w sumie pasuje mieć podobne podejście jak przy programowaniu C++
C++ - by łatwiej było to albo biblioteka Qt albo Asio lub Boost::Asio... no fakt jeśli zwracasz HTML to jeszcze coś w stylu POCO...
w sumie dalej i tak chyba nie ma sensu się rozpisywać ;] - wątpię bym pomógł ;]