Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: kilka prostych pytań
Forum PHP.pl > Forum > Optymalizacja i pozycjonowanie stron - SEO
marcinek37
1. w topie strony ma 4 podstawowe linki: strona główna | kategorie | artykuł | kontakt, poniżej, aby użytkownicy wiedzieli dokładnie, gdzie są, używam itemscope. To rodzi pewien problem, bo gdy użytkownik wejdzie do kategorii ABC, to w itemscope ma napisane:

strona główna -> kategorie -> ABC

o ile ABC w itemscope, jest zwykłym tekstem (bo przecież nie można na stronie mieć linków do jej samej), o tyle linki "strona główna" i "kategorie" już linkami są; nie wiem, co mam zrobić, bo tym samym na jednej stronie mam dwa linki prowadzące do "strona główna" i do "kategorie", a Google nie lubi takich praktyk

2. jak już wspomniałem, Google nie lubi, jak na stronie jest link do jej samej, więc co mam zrobić, jeśli w topie jest link do "kategorie", a właśnie się w tej stronie znajduje? mam go zamienić na tekst? czy może jest jakiś dodatkowy znacznik, dzięki któremu Google nie odbierze mojej strony negatywnie

3. chciałbym potwierdzić teorię, o której słyszałem dawno temu; jeśli link nazywa się ABC, to jego title musi być różne od ABC? a przynajmniej powinno mieć dodatkowe słowo kluczowe? przykład:

<a href="link" title="ABC DEF">ABC</a>

4. jak często mam generować sitemap.xml? myślę, że codziennie - dobrze myślę?

5. w sitemap.xml dodałem jako pierwszy link adres do strony głównej i nadałem jej priorytet 1.0, następnie dodałem wszystkie typowe podstrony typu "regulamin" i nadałem im priorytet 0.4, następnie do kategorii dałem priorytet 0.7, a do ich podstron 0.6, do wszystkich innych podstron dodałem 0.5 - czy to dobre posunięcie?

6. czy to prawda, że każda podstrona musi mieć inne meta tagi, itemscope oraz h1? podobno dla Google to jedna z najważniejszych spraw

7. czy mam używać w tekście <strong> czy Google patrzy jednakowo także na <span class="b"> z odpowiednim ostylowaniem?

8. skoro H1 to tytuł strony, na której się znajduję, gdzie mam używać H2, H3 itd? i czy warto ich używać, jeśli tak naprawdę największe znaczenie ma dla mnie wypoycjowanie się pod hasłem, które znajduje się w H1
Tobi_
Duża część Twoich rozterek opiera się na błędnym przekonaniu o tym, jakoby Google nie "lubiło" linkowania wewnętrznego, co jest oczywistą bzdurą. Twórz stronę naturalnie, a nie przejmuj się tym, co kiedyś gdzieś tam wyczytałeś na jakimś sełoforum. Linkowanie wewnętrzne jest naturalne dla każdej strony, tym bardziej "okruszki" mają być podlinkowane, żeby ułatwić nawigację na stronie.
marcinek37
a potrafisz odpowiedzieć na resztę pytań?
możesz mi polecić jakieś internetowe poradniki, która są jeszcze na czasie? wink.gif

bo teraz znowu gdzieś wyczytałem, że używanie meta tagów typu keywords i description już nie ma sensu i nie wiem, czy w to wierzyć
ber32
Witam. Tu masz SE 7 ciekawych artykułów moim zdaniem . Do tego jeszcze w ostatnim czasie są bardzo popularne Dane strukturalne pomaga Google lepiej zrozumieć zawartość Twojej strony.
marcinek37
możesz rozwinąć, co masz na myśli, pisząc o danych strukturalnych?
może polecisz jakiś dobry artykuł?
Talidali
Dane strukturalne to budowa strony z myślą o lepszym wyglądzie naszej strony w wynikach google.
Najlepiej sobie sam zobacz o co chodzi tutaj http://www.google.com/webmasters/tools/richsnippets
Klikasz na przykłady i masz.

Cytat
8. skoro H1 to tytuł strony, na której się znajduję, gdzie mam używać H2, H3 itd? i czy warto ich używać, jeśli tak naprawdę największe znaczenie ma dla mnie wypoycjowanie się pod hasłem, które znajduje się w H1

8. H2,h3, h4.. używasz wszędzie gdzie się da i umieszczasz tam kluczowe informacje. H1 to jakby main keyword, ale ważne są też inne h2, h3..
Cytat
7. czy mam używać w tekście <strong> czy Google patrzy jednakowo także na <span class="b"> z odpowiednim ostylowaniem?

7. Używaj strong, em. Na to patrzy google. Nie na klasy. Strong też możesz ostylować tak że nie będzie nic widać dla usera.
Cytat
6. czy to prawda, że każda podstrona musi mieć inne meta tagi, itemscope oraz h1? podobno dla Google to jedna z najważniejszych spraw

6. H1 jest unikalne, jedno na całą stronę. Czyli jest takie same dla każdej podstrony. Meta tagi nie muszą być inne, ale fajnie by było jakby były inne.
Cytat
5. w sitemap.xml dodałem jako pierwszy link adres do strony głównej i nadałem jej priorytet 1.0, następnie dodałem wszystkie typowe podstrony typu "regulamin" i nadałem im priorytet 0.4, następnie do kategorii dałem priorytet 0.7, a do ich podstron 0.6, do wszystkich innych podstron dodałem 0.5 - czy to dobre posunięcie?


Google nie przywiązuje większej wagi do priorytetów. Ale z tego krótkiego opisu widzę że niepotrzebnie dajesz google regulamin do indeksacji. Dla tej podstrony daj noindex.

Cytat
4. jak często mam generować sitemap.xml? myślę, że codziennie - dobrze myślę?


To zależy jak często się zmienia content.

Cytat
3. chciałbym potwierdzić teorię, o której słyszałem dawno temu; jeśli link nazywa się ABC, to jego title musi być różne od ABC? a przynajmniej powinno mieć dodatkowe słowo kluczowe? przykład:

<a href="link" title="ABC DEF">ABC</a>


Mniej więcej tak. Chodzi o to żeby nie nastąpiło przesycenie słowami kluczowymi.


Cytat
2. jak już wspomniałem, Google nie lubi, jak na stronie jest link do jej samej, więc co mam zrobić, jeśli w topie jest link do "kategorie", a właśnie się w tej stronie znajduje? mam go zamienić na tekst? czy może jest jakiś dodatkowy znacznik, dzięki któremu Google nie odbierze mojej strony negatywnie


rel="nofollow" w linku. Ale zrób to tylko wtedy gdy łatwo będzie Ci to wykonać.



marcinek37
świetnie! naprawdę rewelacyjnie mi wszystko wyjaśniłeś.

w między czasie zrodziły się nowe pytania

1. ile mogę dać linków w jednej mapie? 1500 bedzie w porządku?
2. na dole strony chcę zrobić blok "tagi" - ile tagów mogę tam umieścić? 40 będzie ok?
3. ile title może mieć maksymalnie znaków? 80?
4. ile mogę dać maksymalnie słów kluczowych? 20?
5. jeśli uznamy, że będzie ich 20, to ma znaczenie ich ogólna długość? np. 200 znaków?
6. ile znaków może mieć desciption? 150?
7. powiedz mi, na co mogę jeszcze zwrócić uwagę? może znasz jakieś dobre poradniki?
extremeprogramminggroup
Cytat(marcinek37 @ 27.06.2013, 14:47:18 ) *
1. w topie strony ma 4 podstawowe linki: strona główna | kategorie | artykuł | kontakt, poniżej, aby użytkownicy wiedzieli dokładnie, gdzie są, używam itemscope. To rodzi pewien problem, bo gdy użytkownik wejdzie do kategorii ABC, to w itemscope ma napisane:

strona główna -> kategorie -> ABC

o ile ABC w itemscope, jest zwykłym tekstem (bo przecież nie można na stronie mieć linków do jej samej), o tyle linki "strona główna" i "kategorie" już linkami są; nie wiem, co mam zrobić, bo tym samym na jednej stronie mam dwa linki prowadzące do "strona główna" i do "kategorie", a Google nie lubi takich praktyk
Nieprawda

2. jak już wspomniałem, Google nie lubi, jak na stronie jest link do jej samej, więc co mam zrobić, jeśli w topie jest link do "kategorie", a właśnie się w tej stronie znajduje? mam go zamienić na tekst? czy może jest jakiś dodatkowy znacznik, dzięki któremu Google nie odbierze mojej strony negatywnie
Nieprawda
3. chciałbym potwierdzić teorię, o której słyszałem dawno temu; jeśli link nazywa się ABC, to jego title musi być różne od ABC? a przynajmniej powinno mieć dodatkowe słowo kluczowe? przykład:

<a href="link" title="ABC DEF">ABC</a>
Nieprawda i raczej tak:
<a href="link" title="abc, def" alt="jakis opis">Abc</a>

4. jak często mam generować sitemap.xml? myślę, że codziennie - dobrze myślę?
Raz dziennie

5. w sitemap.xml dodałem jako pierwszy link adres do strony głównej i nadałem jej priorytet 1.0, następnie dodałem wszystkie typowe podstrony typu "regulamin" i nadałem im priorytet 0.4, następnie do kategorii dałem priorytet 0.7, a do ich podstron 0.6, do wszystkich innych podstron dodałem 0.5 - czy to dobre posunięcie?
Może być
6. czy to prawda, że każda podstrona musi mieć inne meta tagi, itemscope oraz h1? podobno dla Google to jedna z najważniejszych spraw
Całkowita bzdura.
7. czy mam używać w tekście <strong> czy Google patrzy jednakowo także na <span class="b"> z odpowiednim ostylowaniem?
Nie patrzy. Google kocha html5.
8. skoro H1 to tytuł strony, na której się znajduję, gdzie mam używać H2, H3 itd? i czy warto ich używać, jeśli tak naprawdę największe znaczenie ma dla mnie wypoycjowanie się pod hasłem, które znajduje się w H1
warto, każdy podtytul h2 lub h3



Cytat(marcinek37 @ 4.07.2013, 15:47:42 ) *
świetnie! naprawdę rewelacyjnie mi wszystko wyjaśniłeś.

w między czasie zrodziły się nowe pytania

1. ile mogę dać linków w jednej mapie? 1500 bedzie w porządku?
2. na dole strony chcę zrobić blok "tagi" - ile tagów mogę tam umieścić? 40 będzie ok?
3. ile title może mieć maksymalnie znaków? 80?
4. ile mogę dać maksymalnie słów kluczowych? 20?
5. jeśli uznamy, że będzie ich 20, to ma znaczenie ich ogólna długość? np. 200 znaków?
6. ile znaków może mieć desciption? 150?
7. powiedz mi, na co mogę jeszcze zwrócić uwagę? może znasz jakieś dobre poradniki?

1) a co zrobisz jak na stronie masz 4 miliony linków? Rozsadnie dla google jest umieszczenie minimum 100 linków na każdej stronie.
2) ile uważasz
3) 80 znaków pobiera google
4) najlepiej żadnego, ale możesz dać nawet i 100 i potem odłączyć te, które są niepotrzebne. Wykreśl słowa kluczowe, a zamiast tego wrzuć je w odpowiednio napisane artykuły.
5) nie ma znaczenia
6) nie ma znaczenia, wyszukwiarki olewają meta description
7) użyj microdanych np smile.gif wpasniała rzecz
Zapraszam do mnie na www, dowiesz się trochę. Pozdro
miccom
Ja korzystam z takiego analizatora smile.gif
Tam masz wyszczególnione, co ile i gdzie:)
Seo Meta Tag analizator
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.