Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [PHP][MySQL] Usuwanie rekordów z bazy MySQL za pomocą PHP
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
mattajah
Witam,
jestem początkujący w PHP, tworzę bazę danych którą można obsługiwać w przeglądarce za pomocą PHP. Jest to prosta baza, która ma spełniać podstawowe rzeczy tj.: dodawanie rekordu, wyszukiwanie, usuwanie i edytowanie. I właśnie w momencie kiedy zabrałem się za pisanie skryptu do usuwania nastąpił problem. Otóż nie wiem jak przekazać do pliku usun.php, odpowiedzialnego za usunięcie rekordu, informacji, który rekord ma być usunięty. W bazie są rekordy, które posiadają unikatowe ID, i właśnie za jego pomocą chciałem "informować" skrypt który rekord usunąć. Niestety nie bardzo wiem jak to zrobić. Oto kod, który wyświetla pobrane z bazy dane, na końcu każdego wiersza jest opcja "usuń" i "edytuj". Chciałbym aby po kliknięciu w "usuń" w np wierszu o ID = 2 usuwał się rekord numer 2, etc.
  1. <?php
  2. //połączenie z bazą
  3. @ $polaczenie = new mysqli("localhost", "user1", "user1", "hurtownia");
  4.  
  5. if (mysqli_connect_errno()){
  6. echo "Błąd: Połączenie z bazą danych nie powiodło się, spróbuj ponownie później.";
  7. }
  8.  
  9. //wyświetlenie zawartości bazy w postaci tabeli
  10. $produkty = $polaczenie->query("SELECT * FROM produkty");
  11. echo "<h1>Lista produktów: </h1><br>";
  12. $i = 0;
  13. echo "<form name='produkty' action='dodaj.php' method='POST'>
  14. <table border='1'>
  15. <tr>
  16. <td id='id_1'>ID</td>
  17. <td>Nazwa</td>
  18. <td>Producent</td>
  19. <td>Kategoria</td>
  20. <td>Cena</td>
  21. <td><b>Usuń</b></td>
  22. <td><b>Edytuj</b></td>
  23. </tr>";
  24. while($i<$produkty->num_rows){
  25. echo "<tr>";
  26. $j = 0;
  27. while($j<5){
  28. $produkty->data_seek($i);
  29. $wartosci = $produkty->fetch_array();
  30. echo "<td><input type='text' value='" . $wartosci[$j] . "'></td>";
  31. $j++;
  32. }
  33. echo "</form>";