Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [PHP+PDO][MySQL]Pierwsza strona www.
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
ZaXaZ
Pytanie nietypowe, nie chce koła chce dętkę.

Od paru dni myślę nad podniesieniem mojego poziomu php na wyższy, jako że nadal jestem początkującym chciałbym teraz zrobić system logowania i rejesracji jednak problemem jest dla mnie za mała wiedza o sesjach.
Nie znalazłem dostatecznych źródeł informacji na temat sesji (według mnie), a pytanie na którym się zatrzymuję;

Jak można przechowywać sesję przechodząc na inną stronę?

oraz tak jak pisałem na samej górze, nie chce dostać całego systemu logowania i rejestracji tylko sam szkielet jak to ma mniej więcej wyglądać (chodzi tylko o sesje) oraz ewentualne (miło by było) pokazanie np. "tu hashuj hasła", "tu sprawdź czy już istnieję", "Tu dane dla zalogowanego" itd. (Jako że jest to forum "Przedszkole" a ja będę to pisał pierwszy raz)

mam nadzieję że dobrze zadałem pytanie, jakby ktoś nie zrozumiał to proszę komentować.

edit:
ps. będę pisał to z pomocą PDO bo tylko tego się uczyłem więc prosiłbym nie zamykać tematu bo może będę miał pytania w przyszłości jakby coś nie wyszło.

edit 2 - Jeszcze jedno:
W bazie wystarczy `id`, `nick`, `haslo` czy jeszcze coś będzie mi potrzebne?
Turson
Co do samego skryptu logowania i rejestracji napisałem takowy kiedyś na swoim blogu.
#edit, w artykule napisałem co nieco o sesji smile.gif

Cytat
Jak można przechowywać sesję przechodząc na inną stronę?

W każdym pliku, w którym sesja ma być aktywna, trzeba dać na wstępie session_start(). Tym sposobem sesja sobie istnieje w tle przechodząc między stronami.

Cytat
W bazie wystarczy `id`, `nick`, `haslo` czy jeszcze coś będzie mi potrzebne?

Wystarczy, to absolutne minimum. W zależności od upodobań można dodać np. adres e-mail, datę rejestracji, typ konta (admin/użytkownik itd.), ostatnie logowanie etc.
ZaXaZ
Tak jak pisałem mogę mieć pytania i mam już pierwsze

--BEZPIECZEŃSTWO--