Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [CSS] stopka
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
szkut
Witam,

Proszę o wyrozumiałość jestem laikiem - samoukiem, na podstawie literatury dla początkujących oraz przeszukiwań internetu uczę się z zainteresowaniem (puki co) css. Posiadam teraz zadanie (jest to moja pierwsza strona) - zmodyfikować wygląd sklepu sportowego. Strona jest na silniku prestashop 1.5, a ja grzebie i babram się w css - www.kuguar.pl. szablon strony jest defaultowy - ja go jedynie modyfikuje.

Moim problemem jest stopka. W zamyśle zdjęcie w tle ma być nie do ruszenia i zlewać się z szarym tłem jadąc w dół skrolem, stopka również jest w kolorze szarego tła, tak aby sprawiała wrażenia całości. Wszystko jest spoko gdy strona ma odpowiednią dłógość lub nie użytkuje się strony w roździelczości 1920x1080 (puki co w takiej roździałce odkryłem problem). W tedy to tło jest skalowane na całą stronę, a stopka jest nie pod zdjęciem, które ma się ze stopką zlewać tylko na zdjęciu. Troszkę to może w pisemny sposób zaplątałem, ale proszę zobaczyć samemu, taki problem występuje na stronie głównej: www.kuguar.pl.

Pozdrawiam, Paweł Kuźma
kreatiff
Ja bym zmienił w css dla #footer kolor tła na transparent i już.
Te białe litery wyglądają dobrze zarówno na ciemnym, jednolitym tle jak i na tle zdjęcia.

Przesuwanie stopki w dół i przez to sztuczne wydłużanie strony by zawsze była pod zdjęciem jest w moich oczach kiepskim rozwiązaniem.
djgarsi
Można to zrobić inaczej. Jeśli dobrze zrozumiałęm to:
- w programie graficznym zapisz w png ten gradient z dołu zdjęcia - ważne żeby gradient miał przezroczyste tło i np 1px szerokości,
- rozszerz kontener na 100% szerokości i nadaj mu tło tego gradientu z właściwością repeat-x (powielanie w poziomie),
- wyśrodkuj sobie stopkę i gotowe.

Uzyskasz w ten sposób efekt taki, że obojętne na jakiej wysokości będzie stopka, tam będziesz miał to "zszarzanie" tła do dolnej krawędzi stopki.