Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Gra multiplayer w czasie rzeczywistym
Forum PHP.pl > Inne > Hydepark
d.stp
Zleciłem stworzenie prostej gry multiplayer (dla dwóch osócool.gif w czasie rzeczywistym. Zgłosiło się kilku programistów i każdy zaproponował inne rozwiązanie komunikacji między graczami. Jeden zrobił już demko wykorzystując html5 + canvas i działa w sumie bardzo dobrze, ale kontakt nam się urwał...

Reszta zaproponowała wykorzystanie Flash i tutaj zaczyna się problem. Nie znam się kompletnie na tworzeniu gier w czasie rzeczywistym, ale każdy mi tak namieszał w głowie że już się pogubiłem z tym wszystkim. Chodzi mi o komunikacje z serwerem. Jeden napisał, że dla dwóch osób wystarczy za każdym razem nawiązywać nowe połączenie i przy dwóch osobach nie będzie tzw. lagów. Inny programista napisał, że może to zrobić wykorzystując framework (czy oprogramowanie) zwany Smart Fox. Problem w tym, że to rozwiązanie jest płatne i do tego trzeba mieć jakiś specjalny hosting, który kosztuje ponad 100$ za miesiąc. Chcę redukować koszta jak tylko się da i takie rozwiązanie z góry odpada.

Dostałem też wiadomość, że wykorzystanie websocketów i node.js mija się z celem... To prawda?

Dlatego chciałbym się doradzić doświadczonych osób jak stworzyć prostą grę multiplayer w czasie rzeczywistym przy minimalnych kosztach.

Gra musi działać płynnie. Jakie rozwiązanie najlepsze będzie?
Pyton_000
Przy minimalnych kosztach to możesz iść pod sklep, dać 5zł gościowi który stoi przed drzwiami i wygląda jak z epoko kamienia żeby dał komuś w ryło...

Dlaczego ludzie się nie nauczą że mała kasa != jakość wykonania
d.stp
Najlepiej wyjdź z tego tematu i nigdy więcej tu nie wracaj.
Tuminure
Cytat
Jeden zrobił już demko wykorzystując html5 + canvas i działa w sumie bardzo dobrze

Sam HTML5 i canvas to nie wszystko, musi być jeszcze jakaś metoda komunikacji, a tą najprawdopodobniej były websockety.

Cytat