Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Zmiana programisty/webmastera. Problemy które mogą się pojawić.
Forum PHP.pl > Inne > Hydepark
haffey
Witam serdecznie.

Sam osobiście nie znam się na językach programowania,html itd.
Rozwijam jednak strony internetowe korzystając z usług firm lub pojedynczych osób.

Obecnie straciłem kontakt z osobą która rozwijała ze mną pewien serwis. Serwis działa jednak chciałbym go rozwijać dalej dodajć nowe funkocjonalności oraz ogólnie potrzebuje kogoś nowego do współpracy również przy innych projektach.

Pojawia mi się więc kilka pytań:
Na co zwrócić uwagę i jak chronić się przed np kradzieżą kodu lub innymi sprawami które mogą mnie spotkać gdy wpuszcze kogoś nowego na miejse starego programisty.

Jak najlepiej rozwiązać taką sytuacje od strony technicznej/prawnej abym mógł dalej kontynuować prace bez dziwnych sytuacji typu kradzież/błedy/brak poufności itd.
Turson
Chyba nie ma możliwości, żeby w 100% zabezpieczyć się przed kradzieżą kodu, chyba że ktoś będzie programiście cały czas stał nad głową wink.gif Ze strony prawnej zastrzegasz w umowie, że nie może programista "pożyczać" kodu itp. Za błędy nie powinieneś karać,w umowie zapisz ze programista oddaje Ci działający kod, który Ty musisz zaakceptować i po sprawie. Nikt idealny nie jest, nie każdy się sprawdzi przecież.
haffey
Cytat(Turson @ 13.11.2014, 18:18:11 ) *
Chyba nie ma możliwości, żeby w 100% zabezpieczyć się przed kradzieżą kodu, chyba że ktoś będzie programiście cały czas stał nad głową wink.gif Ze strony prawnej zastrzegasz w umowie, że nie może programista "pożyczać" kodu itp. Za błędy nie powinieneś karać,w umowie zapisz ze programista oddaje Ci działający kod, który Ty musisz zaakceptować i po sprawie. Nikt idealny nie jest, nie każdy się sprawdzi przecież.

Rozumiem, dziękuje za wypowiedz.