Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [php] Problem z uploadem
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
maki1234
Witam wszystkich,

Jestem początkującym "programistą" w php więc jeśli moje pytanie jest banalne lub wręcz głupie to przepraszam wink.gif

Piszę sobie skrypcik na rejestrację (wszystko jak na razie działa ładnie) lecz ogromny problem (problem, nie problem lecz nie potrafię sobie z tym poradzić).
Rzecz tyczy się uploadowania avatara na serwer.

W formularzu zastrzegam sobie maksymalną wielkość uploadowanego pliku i tutaj wszystko działa. Problem pojawia się gdy plik który chcę wysłać ma więcej niż dozwolona wielkość w php.ini
Kiedy przekroczę tą wartość to przy uploadowaniu pojawia się błąd:

Kod: Zaznacz cały
Warning: POST Content-Length of 186915904 bytes exceeds the limit of 8388608 bytes in Unknown on line 0

Nie chcę maksymalnej wielkości zwiększać, chcę aby ten błąd oszczędzić użytkownikom i zastąpić go jakimś alertem i tutaj pojawia się problem jak "odwołać" się do tego błędu.
Mam napisany kod w razie ewentualności tegoż błędu, ale nie działa, tj. pojawia się w/w komunikat i przerywa działanie całego skryptu sad.gif

Kod:

Kod: Zaznacz cały
<?php

switch ($_FILES['avatar']['error']) {
case UPLOAD_ERR_INI_SIZE:
$message = "The uploaded file exceeds the upload_max_filesize directive in php.ini";
break;
case UPLOAD_ERR_FORM_SIZE:
$message = "The uploaded file exceeds the MAX_FILE_SIZE directive that was specified in the HTML form";
break;
case UPLOAD_ERR_PARTIAL:
$message = "The uploaded file was only partially uploaded";
break;
case UPLOAD_ERR_NO_FILE:
$message = "No file was uploaded";
break;
case UPLOAD_ERR_NO_TMP_DIR:
$message = "Missing a temporary folder";
break;
case UPLOAD_ERR_CANT_WRITE:
$message = "Failed to write file to disk";
break;
case UPLOAD_ERR_EXTENSION:
$message = "File upload stopped by extension";
break;

default:
$message = "Unknown upload error";
break;
}

echo $message;

?>