Tak się zastanawiam co będzie lepsze dla pozycji w google.
Mianowicie, jest strona firmowa dość dobrze wypozycjonowana lokalnie (miasto i okolice). W tym momencie jest otwierana nowa filia w innym mieście i trzeba zrobić stronę osobną dla niej. To znaczy inne opisy, zdjęcia i wiadomo adresy itp. itd. Nie chcę do tego zaprzęgać nowej domeny.
No i właśnie co jest lepsze, rozdzielenie tego na subdomeny: miasto1.firma.pl, miasto2.firma.pl czy katalogi: firma.pl/miasto1, firma.pl/miasto2
W miejsce firma.pl dałbym linki do wyboru miasto1 czy miasto2.
O ile subdomeny są chyba dla googla całkiem nowymi stronami, więc trochę szkoda tej pozycji którą mam teraz na firma.pl. Jednak przy rozdzieleniu na katalogi google to widzi jako jedną stronę.
Możliwe też że zle rozumiem działanie googla

Sprawdzając w internecie popularne strony widzę przewagę zastosowanie katalogów (np. kino helios nie subdomeny tylko katalogi na różne miasta czy nawet konkretne kina jeżeli jest więcej niż jedno w danym mieście).
Może ma ktoś doświadczenie jak to się zachowuje. Zwłaszcza że niechciałbym stracić pozycji dotychczasowej głównej domeny.
Może też w jakiś specjalny sposób trzeba metatagi poustawiać albo google analytics albo jeszcze coś innego.
Dzięki