Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [CodeIgniter]Codeigniter wyjaśnienie model
Forum PHP.pl > Forum > PHP > Frameworki
mateuszstr1994
Witam, zacząłem swoją przygodę z Frameworkiem Codeigniter, jestem początkujący. Przejdę do sedna, jeśli mam kontroler i potrzebuje pobrać dane z Bazy Danych korzystam z modelu. Niby proste ale problem leży w tym że w książce którą się wspieram model nosi nazwę kontrolera i wszystkie funkcje są deklarowane tam np. pobierz kategorie() a w kolejnym kontrolerze znów jest to samo, czyli ta sama funkcja zapisana w innym modelu. Czy nie lepiej jest stworzyć ogólny model na przykład Database_Query gdzie będą tylko zapytania i zwracane wyniki ?
markuz
Nie, potem jak będziesz szukał metody która odpowiada za pobieranie kategorii to od razu będziesz wiedział do którego pliku zajrzeć.

Ew. pokaż kod.
mateuszstr1994
Pozwolisz że zadam kolejne pytanie, otóż w Kontrolerze posiadam następujące metody: index - tu wywołuje za pomocą this pozostałe metody kontrolera(create_head,create_header, create_footer), create_head() - wywołuje widok odpowiedzialny za część strony head, create_header() - wywołuje kolejny widok zawierający kolejną cześć strony ... Czy taki podział ma sens ?
markuz
Pokaż kod.
mateuszstr1994
  1. <?php
  2. defined('BASEPATH') OR exit('No direct script access allowed');
  3.  
  4. class Homepage extends CI_Controller
  5. {
  6. public function index()
  7. {
  8. $this -> create_head();
  9. $this -> create_header();
  10. $this -> load -> view('footer');
  11. }
  12.  
  13. private function create_head()
  14. {
  15. $DataHead = array
  16. (
  17. 'title_page' => 'Moja Pierwsza Strona w CodeIgniterze',
  18. );
  19.  
  20. $this->load->view('head',$DataHead);
  21. }
  22.  
  23. private function create_header()
  24. {
  25. $this->load->model('homepage_model');
  26.  
  27. $ElementsHeader['InformationHeader'] = $this->load->view('header_elements/information-bar', NULL, TRUE);