Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [MySQL]MySql - typ danych na liczby z przecinkiem
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
pompio
Witam,
Jestem całkowicie początkujący w Mysql.
Nie potrafię zrozumieć pewnej rzeczy.
W tabeli są kolumny:
id_prac - int(11)
data - date
wydajnosc - double

Nie mogę wpisywać wartości z przecinkami do ostatniej kolumny.
Po zapodaniu komendy np.:
insert into pracownicy.wydajnosc values ('1','2018-01-02','156,37');
dostaję komunikat:
SQL Error [1265] [01000]: Data truncated for column 'wydajnosc' at row 1
Data truncated for column 'wydajnosc' at row 1
Data truncated for column 'wydajnosc' at row 1
Gdy wpiszę wartosc w ostatniej kolumnie bez przecinka, np.'156', to bez problemu się wpisze.
Gdzie robię błąd?

viking
Wpisz z kropką.
pompio
Cytat(viking @ 25.03.2018, 16:35:24 ) *
Wpisz z kropką.

Przepraszam, i to jest rozwiązanie problemu?
Przecież można w jakiś sposób wpisywać z przecinkiem liczby.
Ja planuję te dane przenosić do Excela potem, więc raczej muszą być z przecinkiem.
SmokAnalog
Tak, to jest rozwiązanie problemu smile.gif Przecinek nie jest w żadnym znanym mi języku programowania separatorem części ułamkowej liczby. W Polsce używamy przecinka, ale np. w USA używa się kropki. Jeśli zaimportujesz z kropką do Excela, to Excel powinien sam Ci zamienić na przecinek. Taka sprytna bestia.
Pyton_000
I kolejna kwestia jakiej precyzji masz double.
SmokAnalog
Skoro nie ma podanych w nawiasie długości, to standardowo 8 bajtów.
pompio
Cytat(SmokAnalog @ 25.03.2018, 18:18:41 ) *
Tak, to jest rozwiązanie problemu smile.gif Przecinek nie jest w żadnym znanym mi języku programowania separatorem części ułamkowej liczby. W Polsce używamy przecinka, ale np. w USA używa się kropki. Jeśli zaimportujesz z kropką do Excela, to Excel powinien sam Ci zamienić na przecinek. Taka sprytna bestia.

Dziękuję za cierpliwość i wyjaśnienie. ;-)