Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: system template (?) klasy, jak to wyglada
Forum PHP.pl > Forum > PHP > Object-oriented programming
gravis
zamierzam zabrac sie do napisania dosc duzego serwisu, rozbudowanego... itd...

nie jestem zielony, podstawy a nawet duzo wiecej juz mam, napisalem juz niejedno ale teraz chcialem zrobic cos duzego, cos co opublikuje w necie i mam nadzieje zacznie zyc wlanych tchnieniem...

i tu moje pytanie...

nigdy nie stosowalem klas i templatow (tak to sie pisze ? kurde :/)
1) macie moze jakies linki do dobrych materialow na temat klas, i systemu templatow.. ?
2) czy mozna napisac duzy serwis (czyli system uwierzytelniania, newsy, ankieta, forum, itp..) bez tempatow ? znaczy na pewno mozna bo juz pisalem (niestety nigdy do konca)...
3) czy to bardzo ulatwia/przyspiesza pisanie/dzialanie serwisu?

no ogolnie sie chcialem dowiedziec cos na ten temat... znalazlem jakis tutek na angielskiej stronie, aczkolwiek przerabianie tego nie sprzyja przyswajaniu... a tutki ktore znalazlem po polsku na temat klas.. to takie nijakie...

uprzejmnie prosze o pomoc...
kubatron
1) Proponuje byś użył gotowych TPL ( Template ) ponieważ nie ma sensu pisać czegoś gorszego( nie podważam twoich umiejetnosci ) od innych lepszych systemów, ja ci proponuje OPT http://opt.openpb.net/downloads/opt_0.2.0-dev4.zip to pod PHP5 tylko pujdzie, a SMARTY pujdzie pod PHP4 i 5
2) Można napisać lecz będziesz miał bałagan w kodzie i przebudowa np. skina bedzie strasznie monotomna i trudna, wszystko zmieszane...
3) Tak
dr_bonzo
2. Jesli tak to bedzie to b. trudne -- duzo latwiej nauczyc sie smartyego (1h dla podstaw)
gravis
moje mozliwosci i umiejetnosci sa jakie sa... ale pisanie czegos o czym nie mam pojecia na pewno nie bedzie latwe...

a co do tego gotowca to hmm... on jest darmowy ? bo problem powstanie w momencie ewentualnego skomercjalizowania sie serwisu... w jakimkolwiek stopniu.. nie chcialbym miec pozniej problemow...
kubatron