Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: jak to zrobić?dotyczy: php & mysql
Forum PHP.pl > Forum > PHP
john_doe
Yo aarambo.gif pomożecie questionmark.gif?
Otóż mam taki problem. Jestem początkującym w php i.....
chciałbym zrobić sobie coś takiego:

MAMY BAZE W MYSQL I JEDNA TABELE, W KTÓREJ PRZECHOWUJE DATE POBRANĄ Z FORMULARZA (W TAKIEJ FORMIE NP. 2004.02.03). W BAZIE JEST TO POLE TYPU date. TERAZ CHCIALBYM SKRYPT W KTORYM PODAJEMY ZA ILE NP. 3 CZY TAM 2 LATA I NA PODSTAWIE TEGO CHCIALBYM OTRZYMAĆ DATE W TAKIM FORMACIE JAK PRZYSYŁĄNA DATA POCZĄTKOWA

DZIKI
jerry.gif
POZDRAWIAM
kwiateusz
znajdz kurs .. poczytaj a sobie napiszesz .. to forum istnieje glownie aby rozwiazywac problemy a nie przychodzic skladac zamowinie potem siedziec wygonie z popcornem i czekac az ktos to napisze ...
SoulRipper
http://php.net/manual

szukaj : time() i date();

Wylicz sobie: 1 rok to ile sekund.

Do bazy laduj date przez time(). Potem jak pobierasz date to dodaj do niej ilosc lat wyrazonych w sekundach i przepusc to przez date().
np:

1. <?php
  2.  
  3. mysql_connect(&#092;"serv\",\"user\",\"pass\");
  4. $zief = mysql_fetch_array(mysql_query(/* tutaj dajesz zapytanie*/));
  5. $expire = $_POST['exp'] * 1926000; // tutaj z formularza pobiera ilosc lat do konca //waznosci
  6. echo (&#092;"Cos przedawni sie w dniu:\"date(\"Y:M:D\",$expire+$zief[1]));
  7.  
  8.  
  9. ?>

ps. To jest prosty skrypt nie uwzgledniajacy lat przestepnych(przestepczych? smile.gif )
ps2. Zakladam, ze znasz dzialanie wszystkich tutaj opcji.
ps3. Do bazy dodajesz timestamp, a nie sformatowana date
anas
Hej.

A ja proponuje Ci zrzucic ta czynnosci na baze danych, bez problemu mozesz pobrac, dodac, czy co tam chcesz zrobic... date prosto z/do serwera baz danych.

Jeśli chodzi o mysql to proponuję zapoznać się z dokumentacja:

http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/date-and...-functions.html

pozdrowka

anas
aleksander