Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Prosty "rotator" zdjęć
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
topmek
Witam nie wiem jak zrobić skrypt, który wyświetlał by 2 losowe miniaturki zdjęć, które będą wcześniej przezemnie zrobione, z folderu np. "gal" wraz z krótkim podpisem, po kliknięciu w miniaturkę duże zdjęcie otwierałoby się w nowym oknie lub w miejscu gdzie będzie treść strony. Wszystkie zdjęcia mogą mieć taki sam początek nazwy a różnić się tylko numerem, czy to pomoże?
Jestem początkujący więc prosze o pomoc.
gam3r
no jezeli masz w bazie danych tabelke z danymi tych zdjęć to można sobie poradzić tak:
tabela ma np. strukture
Kod
foto_id           nazwa_pliku
1                  gory.jpg
2                  lato.jpg
3                  mama.jpg

no to najpierw dajesz zapytanie do bazy
  1. SELECT MAX(foto_id)
  2. FROM foty
(czy jakoś tak te zapytanie)
no przypisujesz wynik do zmiennej $max_z_bazy
później dajesz funkcje
  1. <?php
  2. $mamy_zdjec=0;
  3. while($mamy_zdjec ==2)
  4. {
  5. $liczba = rand(1, $max_z_bazy);
  6. $sql="SELECT * FROM foto WHERE foto_id='$liczba'";
  7. $res=mysql_query($sql);
  8. $ile=myqsl_num_rows($res);
  9. if($ile)
  10. {
  11.  $wyn=mysql_fetch_array($res);
  12.  if(file_exists("$wyn[nazwa_pliku"))
  13.  {
  14. $mamy_zdjec++;
  15. $tablica_ze_zdjeciami["$wyn[foto_id]"]=$wyn[nazwa_pliku];
  16.  }
  17. }
  18. ?>

}

i później tylko wyświetlasz to co masz w tablicy, nie wiem dokładnie czy to pasuje, bo nie próbowałem, pisałem z głowy, ale chyba nie najgorsze rozwiązanie
bronx
ja bym użył takiego zapytania:

1. SELECT *
  2. FROM $wybrana_tabela ORDER BY rand() LIMIT 2
gam3r
heh.. no pewnie lepiej dać 1 zap niz 10 do bazy blink.gif no to tylko lekko zmodyfikować i bedzie ok tongue.gif
topmek
A bez bazy dałoby się?
Speedy
Oczywiście, że się da tongue.gif. Nie wiem po co do takich rzeczy bazę w ogóle zaprzątać.

wystarczy szukać !

http://forum.php.pl/index.php?showtopic=39043