Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Jak to wogole działa?
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
lukszal
Witam,
Ja zapewne widac po temacie mojego posta jestem zupelnym amatorem jezeli chodzi o php.
Chcialbym sie dowiedziec jak mam stworzyc plik z roszrzeszeniem .php?
Czy mam poprostu wstawic skrypt do notatnika i zapisac ten plik np. "strona.php" ?
Kolejne moje pytanie dotyczy "serwerow" Czy musze zalozyc jakis serwer apache na moim komputerze zeby zobaczyc ewentualne efekty mojej pracy?
Przeczytalem juz pare kursow ale tam nigdzie nie ma az takich podstaw:)
Dlatego prosilbym o pomoc....
Guest
a poczytaj no temat o kursach... tam znajdziesz mnostwo kursow i wszystkiego sie dowiesz biggrin.gif pozdrawiam
Master Miko
1. Tak. Do tworzenia skryptów wystarcza notatnik, ale do bardziej zaawansowanych czynności jest poprostu nie wygodny smile.gif
2. Serw możesz oczywiście zainstalować (np. darmowy pakiet krasnal - zupełny banał w instalacji), ale istnieje masa darmowych kont php, gdzie z powodzeniem możesz testować swoje skrypty.

No i jak powieiidzał Guest... jest mnostwo kursow smile.gif

Tu link do krasnala: (istnieją tez lepsze packi.. smile.gif )
http://www.olesno.pl/~pablo/krasnal/index1.php
lukszal
czyli mam poprostu zalozyc sobie jakies konto www na darmowej stronce np. www.cba.pl i tam wrzucac moje pliki ze sktyptami ?
Master Miko
dokładnie. To jest prawie jak html tylko, że w przypadku htmla przeglądarka interpretuje kod, natomiast kod php interpretuje server, po czym przekazuje go np. w postaci htmla smile.gif
skowron-line
ja proponuje appserva notpada2 i ksiazke:
http://www.bastek.zwa.pl/content.php?mod=manual

zycze powodzenia w nauce
lukszal
ale musze takze zainstalowac sobie php ? dobrze rozumiem ?
czyli przejsc przez ten caly "nielekki" proces instalacji ? smile.gif
strife
Cytat(lukszal @ 2006-05-11 00:08:59)
ale musze takze zainstalowac sobie php ? dobrze rozumiem ?
czyli przejsc przez ten caly "nielekki" proces instalacji ? smile.gif