Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: banowanie po mac adresach
Forum PHP.pl > Inne > Hydepark
lewal
zajmnuje sie pewna gra - ostanio myslalem nad usprawnieniem systemu banowania i sprawdzania czy kilka kont nie nalezy do jenego uzytkownika - w chwili obecnej banuje sie tylko po ip, natomiast sprawdza konta korzystajac glownie z ciastek i ip - oraz kilku innych innych elementow stricte ziwazanych z gra
system ten jest o tyle niedoskonaly ze czasem zdarza sie np zbanowac server proxy z ktorego korzysta kilkudziesieciu i wiecej graczy tylko dlatego ze jeden z nich nie potrafi zaakceptowac pewnych zasad
wydaje mi sie ze najlepszym rozwiazaniem byloby sprawdzanie mac adresow i banowanie po nich - i teraz pytanie - jak odczytac adres uzytkownika przelgadajacego strone? smile.gif
delikatnie mowiac nie jestem w tej dziedzine expertem - wiec mozliwe ze jest tez inne/lepsze rozwiazanie - jesli ktos ma jakis pomysl prosilbym o przedstawienie - idealem bylby system pozwalajacy na zbanowanie modemowca, ale to juz chyba utopia rolleyes.gif
adwol
Cytat
zajmnuje sie pewna gra - ostanio myslalem nad usprawnieniem systemu banowania i sprawdzania czy kilka kont nie nalezy do jenego uzytkownika - w chwili obecnej banuje sie tylko po ip, natomiast sprawdza konta korzystajac glownie z ciastek i ip - oraz kilku innych innych elementow stricte ziwazanych z gra
system ten jest o tyle niedoskonaly ze czasem zdarza sie np zbanowac server proxy z ktorego korzysta kilkudziesieciu i wiecej graczy tylko dlatego ze jeden z nich nie potrafi zaakceptowac pewnych zasad
wydaje mi sie ze najlepszym rozwiazaniem byloby sprawdzanie mac adresow i banowanie po nich - i teraz pytanie - jak odczytac adres uzytkownika przelgadajacego strone? smile.gif
delikatnie mowiac nie jestem w tej dziedzine expertem - wiec mozliwe ze jest tez inne/lepsze rozwiazanie - jesli ktos ma jakis pomysl prosilbym o przedstawienie - idealem bylby system pozwalajacy na zbanowanie modemowca, ale to juz chyba utopia rolleyes.gif

Jak będziesz banował po MACach to conajwyzej zabanujesz swoj router, chyba ze gra przeznaczona jest wyłącznie dla klientów z sieci lokalnej. Jednak nawet w takim przypadku nie jest to dobry pomysł. Lepiej znaleźć oryginalny adres IP klienta, proxy przeważnie podają go w nagłowkach HTTP. Było to już omawiane na forum pare razy.

http://forum.php.pl/viewtopic.php?t=4504
[Regis]
lewal --> Banowac graczy w RD Ci sie zachcialo? smile.gif Co za zycie z tymi adminami tongue.gif :wink:
lewal
adwol - dzieki za odpowiedz - sam tego nie znalazlem bo nie wiedzialem czego szukac smile.gif

Cytat
"]lewal --> Banowac graczy w RD Ci sie zachcialo? smile.gif Co za zycie z tymi adminami tongue.gif :wink:
to z czystej troski o was - zebyscie nie musieli ogladac pornografi na imperatorskim etc biggrin.gif
ty jednak mozesz czuc sie bezpiecznie - tu nie mam zadnej wladzy wiec moge sprawdzic kim jestes przez adres ip - a szkoda bo bylbys takim ladnym krolikiem doswiadczalnym na potrzeby nowego systemu smile.gif
Teodor
Cytat
Jak będziesz banował po MACach to conajwyzej zabanujesz swoj router, chyba ze gra przeznaczona jest wyłącznie dla klientów z sieci lokalnej. Jednak nawet w takim przypadku nie jest to dobry pomysł. Lepiej znaleźć oryginalny adres IP klienta, proxy przeważnie podają go w nagłowkach HTTP. Było to już omawiane na forum pare razy.

Niekoniecznie - naglowki http mozna zmienic, ip spoofowac itd...
Jest jeszcze sprawa zmiennego IP u wielu "prowiderow" - a banowanie po klasie nie wchodzi w gre... Np. na NEO+ moim zmiana IP zajmuje mi 10 sek (rozlaczenie i ponowne polaczenie....)

Mozna to zrobic na zasadzie identyfikscji wlasnie MAC za pomoca VBscriptu - tylko to niestety ogranicza uzytkownikow do platformy windowsowej...

Pozdrawiam
lewal
ano wlasnie - banowanie klasy, albo adresu wiekszego servera proxy dosiaga zbyt wielu graczy zeby moglobyc praktykowane
jednak ograniczenie gdy tylko dla posiadaczy windowsa tez nie wchodzi w rachube - tymnie mniej bylbym wdzieczny za jakies informacje na ten temat - skoro da sie to zrobic w VBScripcie napewno da sie tez zrobic inaczej - a gdy bede wiedzial jak to sie robi w jakimkolwiek jezyku znacznie latwiej bedzie mi szukac smile.gif
FiDO
Cytat
ano wlasnie - banowanie klasy, albo adresu wiekszego servera proxy dosiaga zbyt wielu graczy zeby moglobyc praktykowane

A jednak Polak potrafi... "K:*.neoplus.adsl.tpnet.pl:(expires@2003/08/13)"

Cytat
jednak ograniczenie gdy tylko dla posiadaczy windowsa tez nie wchodzi w rachube - tymnie mniej bylbym wdzieczny za jakies informacje na ten temat - skoro da sie to zrobic w VBScripcie napewno da sie tez zrobic inaczej - a gdy bede wiedzial jak to sie robi w jakimkolwiek jezyku znacznie latwiej bedzie mi szukac smile.gif

Bez client-side nie da sie odczytac MAC'a, a client-side z takimi mozliwosciami raczej napewno zaweza sie do WIndowsa i prawdopodobnie dziur w IE. Moim skromnym zdaniem, daj sobie spokoj, nic z tego nie wyjdzie. Chociaz z drugiej strony, w sieci lokalnej MAC'a mozna bez problemu sprawdzic majac IP, wiec moze i ogolnie sie da.. ale to juz bys musial skrypt w systemie odpalac, ktory by to sprawdzal.
uboottd
MAC-i biegaja tylko w obrebie sieci lokalnej. Pierwszy z brzegu router je zetnie (bo tak dziala) i tyle bedziecie miec z obserwowania MACow. Poza tym wiele kart sieciowych umozliwia zmiane maca na drodze programowej, wiec nawet w sieci lokalnej mozecie dac se spokoj z taka metoda.
lewal
jak juz powiedzialem ograniczenie sie do graczy uzywajacych windowsa nie wchodzi w gre - nikt nie poswieci tych kilku % graczy,
poza tym sam windows prawdopodobnie nie wystarczyl - konieczna byla by instalacja wlasciwej platformy programowej

ale jesli sie ubottd nie myli a wydaje sie byc pewien swego to rozwazania na temat macow sa bezcelowe - co prawda zmiana programowa adresu nie ma w tym przypadku znaczenia - nie jest to cos co potrafi przecietny gracz i watpie zeby rozpowrzechnilo sie na masowa skale, tym nie mniej jest to gra internetowa a nie sieciowa wiec mac'i musza byc zczytyuwane po przejsciu przez router :|

nic to wazne ze przynajmniej z proxy sobie poradze smile.gif

a moze jednak ktos ma jakies inne pomysly niz mac adres na rowiazanie problemu identifikacji uzytkownika :?:
[Regis]
Watpie zeby cos jeszcze sie znalazlo... Slyszalem o banowaniu IP, o banowaniu po MAC adresach, ale to chyba wszystko - watpie zeby cos skuteczniejszego bylo...
adwol
Cytat
Niekoniecznie - naglowki http mozna zmienic, ip spoofowac itd...
Jest jeszcze sprawa zmiennego IP u wielu "prowiderow" - a banowanie po klasie nie wchodzi w gre... Np. na NEO+ moim zmiana IP zajmuje mi 10 sek (rozlaczenie i ponowne polaczenie....)

Mozna to zrobic na zasadzie identyfikscji wlasnie MAC za pomoca VBscriptu - tylko to niestety ogranicza uzytkownikow do platformy windowsowej...

Pozdrawiam

Czy napewno myślimy o tym samym? Dla mnie MAC to skrót myślowy dla adresu sprzętowego interfejsu sieciowego.
Jest on widoczny _wyłącznie_ w sieci lokalnej bo poza nią nie ma racji bytu.
Banowanie po IP nie jest może idealne, ale jest najlepsze z najprostszych. Aby ominąć wszystkie problemy jakie stwarzają tego typu blokady i zapobiec spoofingowi, należałoby autoryzować klienta na warstwie SSL albo IPSec, ale to jest raczej niewygodne w tym zastosowaniu.
Natomiast blokada po MACach (w moim rozumieniu) jest bez sensu jeśli klient łączy się spoza sieci lokalnej. Pomijając fakt, że je również można spoofować.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.