Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: php od zera
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
zielony115
witam
na wstępie zaznaczam ze przeczytałem mase kursów, poradników itp. ale niestety nie znalazłem tam odpowiedzi na moje pytania :/
a więc chciałbym zacząć pisać php ale nie wiem jak zacząć. w kursach jest napisane ze jest to język pisany "po stronie serwera". co to znaczy? jakie oprogramowanie muszę zainstalować i jak je skonfigurować by móc pisać php? wiem ze to moze być troche denerwujące, tak pisać krok po kroku ale bardzo prosze smile.gif
i jeszcze pytanie: czy gdy bede pisał jakieś skrypty to czy bede miał możliwość jakoś to "podejrzeć" jak wygląda?
zeby nie było ze jestem kompletnie zielony to napisze ze znam dosyć dobrze html, wiem ze to mało,ale zawsze cos, i teraz chciałbym nauczyc się php.
z góry wielkie dzięki za pomoc!
pozdrawiam!
maryaan
na gorze masz Temat: Kursy dla poczatkujacych przejrzyj, poczytaj kursy i wtedy pytaj

po stronie serwera to w skrocie znaczy tyle, ze do przegladarki trafia gotowa strona w html'u, w zrodle strony nie znajdziesz kodu php za pomoca ktorego zostala ona wygenerowana
ActivePlayer
Po stronie serwera - to znaczy ze ktos wpisując w przeglądarce
www.twojastrona.pl/jakistam_adres.php
wysyla zapytanie do serwera o ta strone
ona sie tam wykonuje i zwraca wynik (np w postaci kodu html) do Twojej przeglądarki.

Co muszę zainstalować?
Najlepiej ze swojego komputera zrobić taki serwer ( instalujesz apache ) no i moduł php do serwera (mozesz uzyc jakiegos gotowca jak np. wamp).
zielony115
hmm czytałem te kursy ale nadal nie mam odpowiedzi na powyższe pytania sad.gif

dzieki wielkie za odpowiedzi smile.gif
pioch
Zainstaluj sobie na kompie krasnal lub VertrigoServ ....

NApisany skrypt można podejrzec wywołując ten plik php w przeglądarce...
maryaan
Cytat(pioch @ 27.01.2007, 23:44:29 ) *
NApisany skrypt można podejrzec wywołując ten plik php w przeglądarce...
w przegladarce mozna podejrzec wynik dzialania skryptu
pioch