Witam kolegów.
Od dłuższego czasu próbuję rozwiązać następujący problem.
Firma posiada dwa oddziały. Dział produkcji i dział zbytu.
Dział zbytu do tej pory przesyła zwykły formularz z zamówieniem na towar drogą mailową. Postanowiliśmy więc stworzyć bazę danych za pomocą której zamowienia będą dostepne w on-line i aktualizowane na bieżąco.
Struktura bazy ma wyglądąc tak...
TABELA 1
Nr zamówienia
Data zamówienia
TABELA 2
Numer katalogowy
Nazwa towaru
Rozmiar
Kolor
Cena
Wybór towarow z bazy powinien odbywać się poprzez numer katalogowy.
Niby prościutka baza, a jednak.....
Jak wspomniałem na wstępie, formularz zamówień jaki jest przesyłany drogą mailową to nic innego jak plik z tabelką w Wordzie.
W przypadku większej ilości towarów na zamówieniu, zachodzi konieczność ich zliczenia a zajmuje to dużo czasu i jest nieefektywnym rozwiązaniem.
Ale do rzeczy. Moje oczekiwania:
Chciałbym aby w utworzonej bazie danych była możliwość przypisania do danego towaru jego atrybutów a następnie przy składaniu zamowienia ich automatyczny wybór i wstawienie w odpowiednie miejsca oraz zapisanie jako nowy rekord w bazie danych.
PRZYKLAD
Rekord bazy o numerze katalogowym 211-1222-01 posiada nazwę Celtic General 22mm, występuje w 6 rozmiarach i 7 kolorach oraz 1 cene.
Chciałbym aby po wybraniu z listy rozwijalnej nr. katalogowego pojawiła się jego nazwa i cena a dodatkowo była możliwość ustalenia koloru i rozmiaru - wybór również z listy rozwijalnej.
Nie proszę o jakieś gotowe rozwiązanie, a jedynie o radę jak powinienem skonstruować taką bazę, ustalić relacje oraz w późniejszym czasie móc ją raportować czy teź aktualizować.
Pozdrawiam forumowiczów