Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: klopot z formularzem
Forum PHP.pl > Forum > PHP
L1nk
Witam, jestem nowy w tematyce php, a ze mierze zamiary na umiejetnosci wiec postanowilem zaczac od czegos prostego...
Mam dwa pliki: post.html i post.php

Kod w post.html
  1. </head>
  2. <form method="post" action="post.php">
  3. <input name="author" type="text" value="keke"/>
  4. <input type="submit"/>
  5. </form>
  6. </body>
  7. </html>

A w post.php mam cos takiego
  1. <?php echo $author; ?>

I w wyniku zamiast wyswietlic wartosc $author to wyskakuje mi blad
Notice: Undefined variable: author in c:\program files\easyphp1-8\www\1\post.php on line 13

Co sie dzieje? Przeciez zmienna okreslilem strone wczesniej... sad.gif Z gory dziekuje za pomoc
abc667
nic nie określiłeś, to tylko zły wpływ register_globals, dane wysyłane przy pomocy POST masz w tablicy
  1. <?php
  2. $_POST['nazwa']
  3. ?>
L1nk
a po polsku? mowilem, ze jestem nowy i Twoj post raczej mi tylko zagmatwal... smile.gif

jezeli chodzi Ci o to method="post" to probowalem wczesniej z get ale blad byl identyczny...
LonelyKnight
  1. <?php
  2. echo $_POST['author'];
  3. ?>
L1nk
dzieki smile.gif ale nadal nie umiem sobie poradzic z tym GET... :/
LonelyKnight
post.html

1. <form method="get" action="post.php">

post.php

1. <?php
  2. echo $_GET['author'];
  3. ?>

...o to chodzi? rolleyes.gif
L1nk
nie dziala, ale wiem czemu. zmienne globalne sa wylaczone, zmienilem w php.ini registerglobals na On ale nadal phpinfo mi pokazuje ze globalne sa wylaczone... gdzies cos jeszcze trzeba zrobic?

ok, juz wiem wszystko smile.gif w katalogu z serwerem byl php.ini do ktorego bylo powiazane wszystko smile.gif dzieki za pomoc
kwiateusz
registerglobals nie na darmo jest na off i tak powinno być... czas sie przyzwyczaić do $_GET i $_POST, a nie obniżać poziom bezpieczeństwa