Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [php]Problem z tablicami
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
vandit
Witam!
Jako, że jest to mój pierwszy post na forum to chciałbym się przywitać: Witam winksmiley.jpg
Mam pewien problem z tablicami i mam nadzieję, że mi pomożecie. Na php nie znam się najlepiej, ponieważ pisze w php dla siebie od czasu do czasu. Mój problem wygląda tak:
Mam plik z tablicą, która jest dosyć spora (około 2.5MB) chciałbym ją otworzyć i wyświetlić. Napisałem taki oto skrypt, który niestety nie działa:
<?php
$lines=fopen("tablica.txt);
echo $lines;
?>
Moja wiedza o tablicach jak widać jest znikoma winksmiley.jpg Jak wyświetlić tą tablice?
nevt
najszybciej jest tak:
  1. <?php
  2. $file = file_get_contents('tablica.txt');
  3. echo $file;
  4. ?>

ale wtedy nie wczytujesz tego pliku do tablicy, jeżeli zależy ci na tablicy, to tak:
  1. <?php
  2. $array = file('tablica.txt');
  3. foreach($array as $row)
  4. echo $row;
  5. ?>

powodzenia.
b_chmura
  1. <?php
  2. $file = file('jakis_plik.txt');
  3. foreach($file as $linia)
  4. {
  5. echo $linia."\n";
  6. }
  7. ?>
vandit
Napisałem dokładnie tak, ale mimo wszystko nic się nie pokazuje :/ Czy to może być wina tego, że plik jest np. za duży? Chmody mam wszędzie ustawione na 666
nevt
to znaczy, że masz jakiś błąd w swoim skrypcie którego nie widzisz, najwyraźniej masz na serwerze ustawione maskowanie komunikatów o błędach. dopisz na początku swojego skryptu linijkę:
  1. <?php
  2. ?>

i napisz, co ci się wtedy wyświetla...
vandit
Dopisałem tą linijkę, ale nadal nic się nie wyświetla. Mój cały skrypt wygląda tak:
  1. <html>
  2. <head>
  3. </head>
  4. <body>
  5. <?php
  6. $array = file('plik.txt');
  7. foreach($array as $row)
  8. echo $row;
  9. ?>
  10. </body>
  11. </html>
b_chmura
upewnij sie czy Twój serwer obsługuje php oraz czy plik ma odpowiednie rozszerzenie (.php)
nevt
i czy 'plik.txt' jest w tym samym katalogu co skrypt i czy przypadkiem nie jest pusty...
vandit