Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Szukam funkcji w PHP
Forum PHP.pl > Forum > PHP
sawanb03
Witam wszystkich.
Napiszę troszkę o sobie. Jestem studentem 5-ego roku Automatyki i Robotyki w Gliwicach.
W tym roku pisze projekt w php, i z tym właśnie projektem jest związane moje pytanie.
Potrzebuje funkcji, która uruchomi skrypt napisany w języku Fortran, wpisze argumenty(dane wejściowe) podane z pliku i zwróci nam wartości np. do pliku.
Jeżeli komuś pomoże to taką funkcją w Matlabie jest "system" .
Przykład:
system("./phrqpitz dane dane.out >> raport-phrqpitz.txt");
phrgipitz- jest to właśnie ten program w fortranie
dane- wartości wejściowe. Jest to plik , w którym znajduje się np. takie coś
roztwor
0100020000 0 0 0.0
SOLUTION 1
woda testowa
2 0 0 7. 4.0 25. 1.
9 5.946e-02 22 1.189e-01
END

dane.out- wartości wyjściowe. Zapisywane do pliku. Przykład
1 1.022E-09 7.424E-10 7.262E-01
3 9.975E-01 9.975E-01 1.000E+00
8 5.946E-02 1.312E-02 2.207E-01
22 1.189E-01 8.149E-02 6.854E-01
31 2.000E-05 1.350E-05 6.749E-01
>> raport-phrqpitz.txt - dopisuje wyjście do już stworzonego pliku.

Jeżeli, ktoś zna taką lub podobną funkcję w php byłbym bardzo wdzięczny jak by mi ją podał.
Z pozdrowieniami
Dawid Sawielew
marcio
funckje systemowe to exec,system,passthru ale nie wiem czy o nie chodzi

EDIT:literowka biggrin.gif
sawanb03
Nie umiem funkcji systemowej php (konkretnie system()) zastosować do mojego problemu, ale próbuje to obejść, mianowicie:
Używam funkcji system aby odpaliła mi plik pisany w matlabie.
np.
system(octave pitzer.m)

octave- jest to program na serwerze, który obsługuje pliki matlabowskie.
Wszystko pięknie działa, aż do momentu gdy w moim pliku matlabowskim znajdzie się ta komenda, która odpala program napisany w fortranie i zwraca wartości. Konkretnie ta: system("./phrqpitz dane dane.out >> raport-phrqpitz.txt");
W wierszu poleceń na serwerze wszystko pięknie działa, a gdy próbuje odpalić mój plik matlabowski w php nic się nie dzieje.