Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [php] Totalne podstawy
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
P3t3r
Witam,
Chcę zająć się porefosjonalnym tworzeniem stron www. Znam trochę język html na poziomie średnim. Teraz potrzebuję jakiegoś większego narzędzia. Mam kilka pytań.

- Jak używać CMSów i do czego się one w ogóle przy PHP przydają? Warto ich używać?
- Ściągnąłem plik php-5.2.5.tar.bz2 i jak mam teraz to zainstalować na serwerze?
- W tutorialu na php.net jest wiele opcji towrzenia w php np.:
do pisania skryptów wywoływanych z linii poleceń
z interfejsem użytkownika używając rozszerzenia PHP-GTK

itp itd. Jestem kompletnie zielony w te klocki i nie wiem jak będzie najlepiej.

Pozdrawiam
maziak
Witaj, patrząc ponazwie pliku ktory pobrałeś "php-5.2.5.tar.bz2", jest to plik ktory mozesz obsługiwać pod linuksem. Jeżeli naprawde dopiero zaczynasz zabawę z PHP - zdecydowanie sciągnij sobie gotowy serwer, np XAMPP
http://www.apachefriends.org/en/xampp-linux.html
lub wersja pod windowsa
http://www.apachefriends.org/en/xampp-windows.html
P3t3r
Czyli to jest jakas paczka niezbędnych plików? Ona mi się nie zmieście na moim servie testowym ;p - ja tam mam 25mb miejsca wolnego smile.gif. Są jakieś alternatywne? Wytłumaczcie mi to czego to służy.. Czy nie lepiej jakiegoś CMSa? Mambo itp? Czy to by mi w czymś pomogło? Używam windowsa a to co sciągnąłem to chyba złe (bz2) pierwsze lepsze wziąłem smile.gif
ebnott
Cytat
Chcę zająć się porefosjonalnym tworzeniem stron www. Znam trochę język html na poziomie średnim.

Najpierw się naucz podstaw, a nie wyjeżdżaj z takimi tekstami. Równie dobrze możesz powiedzieć, że zamierzasz zająć się tłumaczeniem z chińskiego, ale nic nie rozumiesz...

Cytat
Teraz potrzebuję jakiegoś większego narzędzia.

jakiego narzędzia? Ty wiesz o czym mowisz?

Cytat
- Jak używać CMSów i do czego się one w ogóle przy PHP przydają? Warto ich używać?

tu się dowiesz co to jest...
http://pl.wikipedia.org/wiki/System_zarz%C...e%C5%9Bci%C4%85

Cytat