Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [JavaScript][html] Kolumna tabeli i pole typu checkbox
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
S_Olewniczak
Chcę zrobić w moim formularzu listę wielokrotnego wyboru w tabelce. Chciałem ułatwić użytkownikom życie i napisać taki skrypt, który zaznaczałby okienko wyboru, kiedy użytkownik kliknie w dowolne miejsce wiersza tabeli i jednocześnie wiersz tabeli zmieniałby kolor. Próbowałem w JavieScript, ale w tej dziedzinie jestem zupełnie początkujący. Czy ktoś ma może jakiś pomysł jak to zrobić?
lord_t
Podpowiedź:

1. <script type="text/javascript">
  2. <!--
  3. function fun(id,thys){
  4. if(document.getElementById(id).checked)
  5. {
  6. document.getElementById(id).checked=false;
  7. thys.style.background='white';
  8. }
  9. else
  10. {
  11. document.getElementById(id).checked=true;
  12. thys.style.background='blue';
  13. }
  14. }
  15.  
  16. function fun2(thys){
  17. id='z'+thys.id;
  18. if(thys.checked)
  19. document.getElementById(id).style.background='blue';
  20. else
  21. document.getElementById(id).style.background='white';
  22. }
  23.  
  24. //-->

1. <tr><td><input type='checkbox' name='x[]' id='y1' onclick='fun2(this)' /></td><td id='zy1' onclick='fun("y1",this);'>jakiś tekst</td></tr>
  2. <tr><td><input type='checkbox' name='x[]' id='y2' onclick='fun2(this)' /></td><td id='zy2' onclick='fun("y2",this);'>lorem ipsum</td></tr>
  3. <tr><td><input type='checkbox' name='x[]' id='y3' onclick='fun2(this)' /></td><td id='zy3' onclick='fun("y3",this);'>kolejne wypociny</td></tr>
woj_tas
A ja polecam do tego jquery:

1. $(document).ready(
  2. function(){
  3. $("tr").click(
  4. function(){
  5. var input = $(this).children().find("input");
  6. if(input.attr("checked") == true){
  7. input.attr("checked", false);
  8. $(this).removeClass("zaznaczony");
  9. }else{
  10. input.attr("checked", true);
  11. $(this).addClass("zaznaczony");
  12. }
  13. }
  14. );
  15. }
  16. );
S_Olewniczak