Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: System magazynowy
Forum PHP.pl > Forum > Bazy danych
hubertinio
Witam (temat już był, ale po którymś tam poście był brak reakcji więć przypinam raz jeszcze)

Jestem w trakcie pracy nad budowa systemu dla magazynu.
Bedzie to moja praca dyplomowa i juz na wstepie napotkalem nastepujacy problem i jestem ciekaw jak Wy sobie byscie z nim poradzili...

Dokument moze miec status:
1. Otwarty - mozna nanosic zmiany, usunac, edytowac, dodawac towary
2. Zaksiegowany - nie mozna nanosic zmian, mozna go wydrukowac

Do kazdego dokumentu beda przypisane pozycje towarowe, od jednego do ...powiedzmy 99.
Tylko towary z dokumentow zaksiegowanych beda wliczane do bilansu, inwentaryzacji itd.
Poszedłem w kierunku nadmiarowości danych i trzymania "duuużo" kopii danych.

Czy tak będzie dobrze?


ps. periods - okresy rozliczeniowe

Pozdrawiam H.
JoShiMa
Osobiście nie widzę sensu w trzymaniu dwóch takich samych tabel, szczególnie jeśli każda może mieć wiele rekordów. Co chcesz w ten sposób osiągnąć?
SirZooro
Takie rozwiązanie jest przydatne przy tworzeniu archiwum - dzięki temu można przenieść starsze pozycje do niego, co przyśpieszy pracę z nowymi (mniej rekordów w tabeli).

Co zaś się tyczy statusów dokumentów - po prostu dodaj stosowne pole do bazy danych w tabeli z dokumentami, i ew. w tabelach powiązanych. Przy każdej operacji możesz wtedy go sprawdzać i odrzucać operację jeżeli dotyczy dokumentów zaksięgowanych. Dodatkowo możesz też całość zautomatyzować pisząc trigger (po polsku wyzwalacz) wołany przy update rekordów, i on będzie sprawdzał status i dokonywał odrzucenia operacji. Sprawdź sobie tylko w dokumentacji bazy danych czy możesz stosować triggery.
hubertinio
Cytat(JoShiMa @ 6.08.2008, 12:00:59 ) *
Osobiście nie widzę sensu w trzymaniu dwóch takich samych tabel, szczególnie jeśli każda może mieć wiele rekordów. Co chcesz w ten sposób osiągnąć?


Mianowicie: jeżeli użytkownik zmieni nazwę towaru, to na dokumentach archiwalnych pojawi się towar z nową nazwą, więc jeżeli dokument był drukowany jego aktualna wersja elektroniczna będzie się różniła od wydruku... znasz jakiś inny sposób zaradzenia temu?

Cytat(SirZooro @ 6.08.2008, 16:32:34 ) *
Takie rozwiązanie jest przydatne przy tworzeniu archiwum - dzięki temu można przenieść starsze pozycje do niego, co przyśpieszy pracę z nowymi (mniej rekordów w tabeli).


Właśnie to chciałem osiągnąć. Czy takie rozplanowanie bazy sprawdzi się?
dr_bonzo
Przydalo by sie zachowanie takich samych ID obiektow w archiwum jak mialy wczesniej, nie? smile.gif

Cytat
Mianowicie: jeżeli użytkownik zmieni nazwę towaru, to na dokumentach archiwalnych pojawi się towar z nową nazwą, więc jeżeli dokument był drukowany jego aktualna wersja elektroniczna będzie się różniła od wydruku... znasz jakiś inny sposób zaradzenia temu?

Nadmiarowosc w tym przypadku jest ok.

Inny sposob to Produkt, WersjaProduktu i po kazdej edycji produktu tworzysz nowy rekord wersji, a w zamowieniu odwolujesz sie do wersjia a nie produktu, ale to duzo wiecej roboty, i jesli nie potrzebujesz dodatkowej funkcjonalnosci (przebieg historii produktu, zmiany cen, etc.) ktora ta metoda ci dostarcza to sobie ja odpusc.
hubertinio
Cytat(dr_bonzo @ 12.08.2008, 16:24:05 ) *
Przydalo by sie zachowanie takich samych ID obiektow w archiwum jak mialy wczesniej, nie? smile.gif


Czyli co i jak? blinksmiley.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.