Cytat
Swoją drogą średnie są te przedziały bo Mondeło to niby D tak samo jak A4, a no jest pewna dysproporcja między tymi samochodami.
Ale A4 to na pewno nie klasa E, bo klasa E to już A6,BMY 5coś tam i meśki E jak nazwa wskazuje
~wykrywacz, mylisz pojęcia, wierz mi, że tak to właśnie wygląda.
A4 oraz Mondeo należą do tej samej klasy (segmentu).
Tak samo, jak Dacia Logan oraz Audi A3 czy BMW 1 to kompakty (segment C).
Chodzi o ogólne cechy samochodu (wymiary, silniki, grupa docelowa klientów), a nie o to, czy jest to Audi, Ford, Renault czy inny.
A jeśli chodzi o rozróżnienie aut w poszczególnych segmentach, to w każdym z nich istnieje tak zwany podzbiór 'premium' - i tu już mamy zakwalifikowane auta z górnej półki.
Przykładowo, w segmencie C (niższa średnia/kompakty) do 'premium' zalicza się AudiA3 , BMW 1, Volvo C30
W D (klasa średnia) 'premium' tworzą m.in. Audi A4, Mercedes C, BMW 3, Lexus IS, Volvo S60 czy JAguar X-Type.
I nigdzie nie napisałem, że A4 to segment E, czyli wyższa średnia. Literki Ci się pomyliły, a zbieżność oznaczenia E w Mercu i segmentu E (wyższa średnia) jest przypadkowa. A4 to segment D premium.
I samochody luksusowe to 'F', a nie 'S'. Te oznaczenia nie mają nic wspólnego z konkretnymi modelami.