Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Wybór Frameworka.
Forum PHP.pl > Forum > PHP > Frameworki
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16
Lk_hc
Witam, jestem początkującym, raczej mało znającym inżynierie oprogramowania, koderem. Ostatnimi czasy zagłębiam się w temat Frameworków. Chciałbym abyście poradzili mi jakiego Frameworka wybrać do nauki i wydajnego tworzenia aplikacji z naciskiem na naukę. Chciałbym środowiska które nie robi wszystkiego za mnie, daje dużo wolnej ręki a jednocześnie jest przejrzyste. Zależałoby mi na tym aby było do niego dostępnych trochę polskich tutoriali (niekoniecznie polska dokumentacja ale byłoby super).

Przyglądałem się już ZF ( heavymind ) oraz phiendowi i artom na jego temat na php.pl, wydaje mi się że oba w pewnym stopniu mi nie pasują, cakePhp wydaje się mało rozbudowany. Co możecie poradzić?
mike
Ja radzę przejrzeć forum bo takich wątków było już wiele.
I nie ma sensu specjalnie dla Ciebie wałkować tego samego setny raz.
Lk_hc
Przeglądnąłem trochę i widzę że większość wątków to problemy związane z konkretnymi platformami. Poza tym na takim forum jak to, temat taki jak mój powinien być podwieszony jeśli był i był pomocny.
kwiateusz
Imo jednym z lepszych jest Symfony, jak nie będziesz wykorzystywał całego potencjału cli to pkt. dot. tego zeby fw nie robł wszystkiego za Ciebie bedzie spełniony.

Jeśli chcesz robic wszystko sam od a do z to ZendFramework bo to tylko zbiór klas które musisz poskładać do kupy i używać.

Z lżejszych np Kohana, poskładane do kupy, ale prawie wszystko piszesz sam (nie liczac helperów itp.)

Do wyboru jest jeszcze bodaj Agavi (nie używałem)
LBO
Cytat(kwiateusz @ 27.06.2008, 13:05:12 ) *
Do wyboru jest jeszcze bodaj Agavi (nie używałem)