Witam,
Moje kilka groszy

Zależy z kim masz doczynienia i jaką umowę. Ja ogólnie mam umowę na 3/4 etatu (więcej mi dać nie chcieli bo jeszcze studiuję ;p) i mam z tego 1 050 pln na rękę (bo wziąłem sobie jeszcze ubezpieczenie od razu, i jakieś inne - nie pamiętam już co). To jest moje wynagrodzenie za opiekę nad systemem, konserwację i support. Do moich obowiązków należy pilnowanie by wszystko działało, reagowanie jak coś działa nie tak (najczęściej działanie polega na odcięciu dostępu dla użytkowników i zawiadomieniu admina) oraz odpowiadanie na maile użytkowników.
Pracodawca pokrywa mi także ZUS co jest dla mnie dodatkowym zyskiem bo mam swoją firmę w której muszę tylko zdrowotne płacić.
W pracy praktycznie średnio siedzę koło 5 godzin dziennie - do tego wieczorem sprawdzam co jakiś czas czy system działa.
Do tego w pracy płacą mi extra za prowadzenie badań, rozwojanie systemu, branie udziału w projektach i inną aktywność naukowo-developerską - tutaj niestety wypłaty nie są równomierne bo są na przykład raz na dwa, trzy, cztery miesiące w różnych kwotach. Ale tą pracę najczęściej wykonuję w normalnym czasie pracy (oczywiście czasem zdarza się, że termin goni więc zostaję dłużej). Kwoty zarabiane tak wachają się od 3 tys. do 10 tys. - tyle, że jak już wspominałem wypłacane raz na jakiś czas.
Najważniejsze jest to, że tak przebudowałem system, że potrzebuję mało czasu by napisać nową funkcjonalność co jest moim dodatkowym zyskiem

Do tego dochodzą dodatkowo trzynastka, premie z funduszu socjalnego, dofinansowania socjalne itp.
W pracy mogę zamawiać książki jakie chcę, licencje na oprogramowanie jakiego potrzebuję, oprócz tego biorę udział w konferencjach.
Teraz szykuje się więcej projektów do wykonania więc i automatem znacznie więcej kasy.
Oczywiście - jakbym wykonywał tą samą pracę jako freelancer to zarabiałbym znacznie więcej bo chociażby na podatkach i zusie bym zaoszczędził itp.